Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Breda, 10 december 2009

Bredase garage wordt Allround Mobility Center

In de voormalige Renault garage aan de Tramsingel in Breda start Eric Janssens (28), directeur van Janssens Vastgoed BV, een nieuw concept voor de autobranche: het Allround Mobility Center. Mobiliteitsbedrijven kunnen in het nieuwe concept showroom, werkplaats en kantoorruimte per m2 huren. Ook voor de klanten biedt de krachtenbundeling van mobiliteitsbedrijven veel voordelen.

Janssens groeide op in een auto-familie. In 1965 startte zijn vader Harry Janssens een DAF-garage in Roosendaal. "La­ter werd dat Volvo en daarna Renault. Het be­drijf werd uitgebreid met vestigingen in Etten-Leur en Breda. Ook het dealerschap van Nissan kwam erbij in Roosendaal. Enkele jaren geleden is de keuze gemaakt om de dealeractiviteiten af te stoten en alleen verder te gaan met het vastgoed. Renault wilde namelijk in Nederland terug naar vijftien grote dealerbedrijven. De keuze was dus fuseren of andere bedrijven over­nemen. Het bedrijf is toen verkocht aan Cuelenaere-Van der Boom, Cu­Boom. Dat was een goede overname­kandidaat: een familiebedrijf met een goede reputatie en alle personeelsleden konden blijven."

Na de overname is Janssens, die toen nog als consultant werkte bij Capgemini, het bedrijf ingestapt om het vastgoed te beheren en de voormalige dealeractiviteiten af te wikkelen. Samen met zijn zus, Caroline, vormt hij de directie van het bedrijf. Begin dit jaar ging de Renault dealer failliet en kwamen de bedrijfspanden in Roosendaal en Breda leeg te staan. In de garage in Et­ten-Leur vond Auto Indumij onder­dak, dat het Renault-dealerschap voor de regio West-Brabant overnam van CuBoom.

"Je moet je dan eerst afvragen wat je kunt doen met derge­lijke panden. Je kunt er niet zomaar detailhandel in vestigen vanwege het bestemmingsplan. Dus denk je aan au­tobedrijven. Kenmerkend voor deze tijden is dat ondernemers kostenbespa­ring willen en dat de consument steeds kritischer wordt. Vanuit die ge­dachte zijn we op het idee gekomen voor ons nieuwe concept: het All­round Mobility Center."

Janssens richt zich in eerste instantie op de autobranche. Bedrijven kun­nen showroom, werkplaats en kanto­ren huren per vierkante meter in het grote pand aan de Tramsingel 48. "Het Total-benzinestation blijft. Daar­naast kun je aan heel veel mogelijkhe­den denken: de verkoop van auto's, bedrijfswagens en caravans. Maar ook aan het repareren of onderhou­den daarvan, een wasserette en het inbouwen van naviga­tieapparatuur en telefoons. Ook lease­- of financieringsmaatschappijen en taxi­bedrijven behoren tot de mogelijkheden. Gezamenlijk vormen ze één groot mobiliteitsbedrijf waar alle diensten en producten worden aangeboden."

De krachtenbundeling van mobiliteitsbedrijven moet leiden tot het aantrekken van een groter en breder publiek. Verder zal de gezamenlijke huisvesting en marketing leiden tot kostenbesparing. "Je krijgt een beetje het Bijenkorf-idee", meent Janssens. "De consument hoeft voor al zijn mobiliteitsbehoefte nog maar naar één plek te gaan: Het Allround Mobility Center Breda".

Noot voor de redactie

Ingezonden persbericht