Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Speciaal kerstnummer over klimaat

Bekende vaders mét baby in esta

Hoofddorp, 10 december 2009 - esta heeft weer een opmerkelijk kerstnummer. Het magazine zette acht bekende Nederlandse vaders op de foto samen met hun kersverse kindje. Om aandacht te vragen voor het klimaatprobleem. Hoofdredacteur Marije de Jong overhandigt de speciale esta zaterdag op het Beat the Heat Now evenement aan vaders Ruud de Wild en Marc Dik.

De foto's van de bekende vaders - Barry Atsma, Ruud de Wild, Remco Veldhuis, Cas Jansen, Fons de Poel, André Ooijer, Marc Dik en Lodewijk Asscher - zijn gemaakt door Sascha de Boer en Timo Sorber. De vaders zijn ook geïnterviewd over hun vaderschap, het milieu en wat ze er zelf aan doen. Dat gaat van weinig vlees eten tot een roep om politieke daadkracht.

Beat the Heat Now

esta heeft ook een interview met Beat the Heat Now-coördinator Wijnand Duyvendak. Het grootschalige evenement, georganiseerd door een groot aantal Nederlandse goede doelen, staat volledig in het teken van de bestrijding van de opwarming van de aarde. Zaterdagavond overhandigt hoofdredacteur Marije de Jong daar de nieuwste esta en de bijbehorende foto's aan Ruud de Wild en Marc Dik.

Kopenhagen Express

Een aantal van de foto's van de bekende vaders en hun baby is ook te zien op de 'Kopenhagen Express: de langste rijdende petitie van Nederland.' Een speciale trein met prominente reizigers die zaterdagavond van Utrecht naar Kopenhagen reist.

De warme oorlog

De productie met de vaders is een initiatief van esta. Hoofdredacteur Marije de Jong: 'Vroeger vochten we tegen de koude oorlog, nu moeten we met elkaar de warme oorlog winnen. We moeten een vuist maken tegen dreigende onverschilligheid. Iets dóén! Ik ben er trots op dat we met deze vaders dit onderwerp op een mooie manier onder de aandacht kunnen brengen.'

Vorig jaar moeders

Vorig jaar had esta eenzelfde soort initiatief. Toen zette zij bekende Nederlandse moeders met hun baby op de foto om aandacht te vragen voor millenniumdoel 5: het terugbrengen van moedersterfte. Voor die productie is esta genomineerd voor een Mercur, de belangrijkste tijdschriftenprijs van Nederland.

Het kerstnummer van esta ligt vanaf a.s. vrijdag in de winkel.

Over esta

esta is een tweewekelijks vrouwenblad met een verspreide oplage van ruim 85.000 exemplaren. esta biedt een unieke mix van opinie & emotie, diepgang & ontspanning. Boeiende reportages, verrassende meningen, achtergronden en interviews. De esta vrouw is maatschappelijk betrokken, gezondheidsbewust en wil zich persoonlijk ontwikkelen. esta is een uitgave van Sanoma Uitgevers B.V. Voor meer informatie: www.esta-online.nl.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen -- Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 mmiljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.