Stadsdeel Amsterdam Centrum



---

Extra drukte bij Burgerzaken in december en januari

10 december 2009

Stadsdeel Centrum verwacht in december en januari grote extra drukte aan de loketten van Burgerzaken. Dan verloopt van veel Amsterdammers hun eerste Nederlandse identiteitskaart. Kom dus op tijd naar het stadhuis voor deze en andere zaken, om de drukte zoveel mogelijk te ontlopen.

Als u nog voor het einde van dit jaar zaken moet regelen bij de afdeling Burgerzaken van stadsdeel Centrum, dan raden wij u aan dit zo snel mogelijk te doen. Naarmate we het einde van jaar naderen zal het er steeds drukker worden, is de verwachting. Bij het aanvragen van een nieuwe identiteitskaart moet u bovendien rekening houden met enige dagen verwerkingstijd - een extra reden dus om niet te wachten tot het allerlaatste moment, zeker niet als de kaart vóór 1 januari moet zijn vernieuwd.

Afspraak maken

Bij de afdeling Burgerzaken van stadsdeel Centrum kan voor het aanvragen van een identiteitskaart telefonisch een afspraak worden gemaakt. U hoeft dan niet lang te wachten, want u kunt terecht op een van tevoren afgesproken tijd! Bel voor het maken van zo'n afspraak op maandag tot en met vrijdag (tussen 08.30 en 15.30 uur) met het algemeen telefoonnummer van de gemeente: 14 020. De afspraak vindt plaats in de ochtenduren op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag tussen 8.30 tot 11.30 uur. Onze medewerkers vertellen u precies wat u mee moet nemen.

Openingstijden

U kunt natuurlijk ook zonder afspraak bij de afdeling Burgerzaken terecht: dat kan tijdens de vrije inloopuren op maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag van 08.30 tot 15.30 uur, en op donderdag van 12.00 tot 19.00 uur. U vindt Burgerzaken in de overdekte hal van stadsdeel Centrum in het Stadhuis. De Burgerlijke Stand (huwelijk, ondertrouw e.d.) is op werkdagen geopend van 8.30 tot 14.30 uur. Het aangeven van geboorte en overlijden kan van 8.30 tot 15.30 uur. Het Voorlichtingsloket, tot slot, is elke werkdag

---