Sanoma Uitgevers

Jaar 2009

Flow is Lancering van het Jaar 2009

---

11.12.09

Sanoma Uitgevers heeft gisteren op het twaalfde TijdschriftenGala vier belangrijke Mercurs - de jaarlijkse prijzen in de tijdschriftenbranche
- gewonnen. Flow is uitgeroepen tot Lancering van het jaar 2009. Franska Stuy van Libelle werd Hoofdredacteur van het Jaar. KIJK veroverde de Mercur voor Artdirection van het Jaar. En Marketingactie van het Jaar ging naar de special LHOMO. van LINDA.

FLOW: briljant
Lezen, kijken en doen. Dat is wat Flow, ontstaan vanuit het gevoel waarin het draait om de lezer in plaats van om trends, wil bereiken. Flow is absoluut een vernieuwend en origineel concept, oordeelt de vakjury. Met artikelen op mooi, nostalgisch en verschillend papier, veel extras en diverse drukwerktechnieken is het ook in vormgeving creatief. De formule is briljant, creatief commercieel, getuigt van lef, is eigen en past goed bij de tijdgeest: een moment voor jezelf.

Franska: volgende stap
Invloed op het uitgeefbeleid dat is een belangrijk criterium in de verkiezing Hoofdredacteur van het Jaar. Wat Franska Stuy betreft acht de jury die onomstotelijk bewezen. Stuy heeft een volgende stap gezet in de functie van het hoofdredacteurschap: hoe houd ik mijn blad op de rit? Dat vereist inzicht, een lange termijnvisie en inlevingsvermogen in wie de Libelle-lezeres echt is. Hoofdredacteur van het Jaar. Helemaal tof! En dan ook nog hoofdredacteur van de aller-leukste redactie, aldus een enthousiaste Franska.

KIJK: toegankelijker
De blad-formule is veranderd en de vormgeving is mooi meegegroeid. KIJK is toegankelijker geworden, met een mooie mix aan stijlmiddelen, waarvan vooral de infographics uitblinken, aldus de jury over de winnaar van de artdirectionprijs. KIJKs hoofdredacteur Vivianne Bendermacher: Een nominatie voor KIJK naast titels als Margriet, Flair en Opzij was al een enorm compliment. Maar winnen... dat is een prachtige kroon op het werk van een geweldig team dat KIJK al 40 jaar tot een oersterk merk maakt. We zijn er enorm trots op!

LHOMO: met Arie
Het succesvolle magazine LINDA. van Mood for Magazines, ook onderdeel van Sanoma Uitgevers, sleepte met de veelbesproken special LHOMO. met Arie Boomsma op de cover, de Mercur voor Marketingactie van het Jaar in de wacht. Uit het juryrapport: "Een gedurfde keuze, mooi gemaakt, zelfs mijn schoonmoeder heeft L'HOMO gekocht, een prachtig praktijkvoorbeeld van magnifieke merklading, met een jaloersmakend verkoopresultaat."