Ingezonden persbericht


Persbericht
's-Hertogenbosch, 11 december 2009

Taptoe wint Mercur voor Crossmediaal concept van het jaar 2009

Taptoe mag zich sinds gisteravond winnaar noemen van de Mercur Award voor Crossmediaal concept van het jaar 2009. Het tijdschrift van Blink Uitgevers, dat is gericht op kinderen van 8 tot 10 jaar, heeft in 2009 een complete metamorfose ondergaan. Taptoe is van een multimediaal tijdschrift met website veranderd in een volledige geïntegreerde crossmediale formule waarbij tijdschrift en website niet zonder elkaar kunnen bestaan.

Uniek aan het nieuwe concept is dat Taptoe volledig samen met kinderen is ontwikkeld. Het tijdschrift neemt kinderen maandelijks mee in een mysterie dat alleen opgelost kan worden met aanwijzingen die zowel in het blad als op de website te vinden zijn. Op de website kunnen ze ook een profiel aanmaken, games spelen en door middel allerlei opdrachten zogenaamde 'Punters' sparen. Al speurend worden kinderen bovendien geconfronteerd met tal van leerzame onderwerpen. Zo steken ze bijna ongemerkt van alles op en verzamelen ze kennis die zowel thuis als op school van pas komt.

Rutger Verhoeven, creative director van Taptoe: "Uiteraard zijn we zeer gelukkig met het winnen van deze Mercur! Het is dé bevestiging dat we met Taptoe een prachtig crossmediaal merk aan het bouwen zijn. We hebben nog veel ideeën en zien legio kansen om samen met partners de doelgroep 'screenagers' verder aan ons te binden. Het mysterie is eigenlijk nog maar net begonnen!"

Op 10 december vond tijdens het Tijdschriftengala de uitreiking van de Mercurs plaats, dé prijzen voor de tijdschriftenbranche. Voor de Mercur Award categorie 'Crossmediaal concept van het Jaar' komen vernieuwende concepten in aanmerking die op crossmediale wijze een toegevoegde waarde leveren aan het tijdschrift. Andere genomineerden in de categorie Crossmediaal concept van het jaar 2009 waren Automotiv 360º van AutoWeek (Sanoma Men's Magazines) en de activiteiten op de Woonbeurs Amsterdam van de Woon- en buitenbladen van Sanoma Uitgevers.



Ingezonden persbericht