Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Maar liefst 65 procent meer bestellingen dan vorig jaar MKB bestelt massaal lastminute kerstgeschenken

Rotterdam, 11 december 2009 - Het leek er even op dat Nederlanders dit jaar naar hun kerstpakket konden fluiten, maar werkgevers besluiten nu alsnog massaal een kerstgeschenk voor hun personeel te bestellen. Vooral MKB-bedrijven bedenken zich op het laatste moment en doen nog snel een lastminute kerstaankoop om hun werknemers te verrassen met een belevenis. Dat blijkt uit bestellingen van Pluimen in de eerste dagen van december.

De begindagen van december zorgen voor Pluimen altijd voor extra drukte, maar dit jaar wordt de website overspoeld door kerstbestellingen. "We zien dit jaar dat bedrijven tot circa 200 medewerkers en masse aan lastminute uitgaven doen. In vergelijking met begin december 2008 plaatsen zij nu maar liefst 65 procent meer bestellingen", licht Joren van der Pluijm, directeur van Pluimen toe.

Grote bedrijven blijven achter
In tegenstelling tot het MKB blijven de grote bedrijven achter met bestellingen van een kerstpakket. "Blijkbaar hebben deze bedrijven op de rem getrapt met hun kerstbestedingen", aldus Van der Pluijm. "De komende dagen zal uitwijzen of zij alsnog hun waardering voor hun personeel uitspreken met een beleveniscadeau. Medewerkers vinden persoonlijke boodschappen en het delen van ervaringen belangrijker dan een cadeau dat ze niet zelf kunnen uitkiezen. Vooral in tijden van crisis willen mensen graag verrast worden en dingen met vrienden, familie en collega's beleven."

Gemiddeld 49 euro cadeau
"Als we naar het gehele jaar kijken, kunnen we concluderen dat er minder cadeaus worden gekocht, maar dat er wel meer aan cadeaus besteed wordt; gemiddeld krijgen medewerkers een cadeau ter waarde van 49 euro. Vorig jaar was dat nog gemiddeld 44 euro", vertelt Van der Pluijm.

Over Pluimen
Pluimen geeft sinds 1997 het beleveniscadeau De Pluim uit aan bedrijven en particulieren. Pluimen is toonaangevend als het gaat om creatieve belevenismomenten en marktleider op het gebied van zelf kiezen en beleveniscadeaus. Al meer dan 3,5 miljoen mensen kozen met een Pluim hun favoriete belevenis. De belevenis als geschenk wordt steeds vaker ingezet door de meest uiteenlopende bedrijven. Pluimen werkt samen met een steeds groeiende kring van bedrijven en instellingen die een kwalitatief hoogstaand product leveren, continuïteit garanderen en een landelijke dekking bieden. Voor meer informatie: www.pluimen.nl.

/////

Noot voor de redactie,