Nieuwe verzekeringswebsite levert fikse kortingen op!

11/12/2009 12:51

ESELECT BENELUX BVBA

Eerste virtuele verzekeringsmarktplaats voor vergelijking bij makelaars.

Met deze marktplaats wordt het volgens initiatiefnemer David Dehaeck mogelijk voor de consument om snel en vertrouwelijk de beste voorstellen van lokale makelaars te vergelijken.

Geld én tijd besparen

Op Assurtel kunnen consumenten uit een gamma van een 30-tal verzekeringsprodukten aangeven waarin zij interesse hebben. Vervolgens geven de aangesloten makelaars de maximale korting die zij willen geven. De website levert een match op van de makelaar met het beste voorstel en de consument. 'Normaal gesproken consulteren consumenten de sites van de verzekeringsmaatschappijen of gaan bij een lokale makelaar langs. Dat kost veel tijd, terwijl zij niet eens bij verschillende makelaars in de regio langsgaan', zegt David Dehaeck, directeur van Assurtel. 'Via onze website weet je in één keer bij welke makelaar je moet zijn voor de beste service en prijs. Wij leveren gegarandeerd de beste deal!'

Een betere vergelijkingssite voor verzekeringen is er niet..... persoonlijk, vertrouwelijk en de kracht van internet gecombineerd met de expertise van de makelaar! Het unieke concept van deze online verzekeringsmarktplaats is trouwens een wereldprimeur voor ons land.

Service en bijstand van een makelaar

Er is bewust voor een uniek model gekozen om enkel met makelaars te werken. De makelaars hebben typisch toegang tot tientallen verzekeringsmaatschappijen en kunnen de beste verzekeringspolis snel lokaliseren. Belangrijk is dat de consument niet voor de diensten van een verzekeringsmakelaar hoeft te betalen; de verzekeringsmaatschappij waar de consument uiteindelijk zaken mee doet betaald de makelaar een commissie. Een makelaar kent als geen ander de procedures en de processen van de diverse verzekeringsmaatschappijen, en kunnen het vakjargon interpreteren en vertalen dat in de meeste contracten wordt gevonden. De bij Assurtel aangesloten makelaars zullen de beste polis voorstellen volgens de specifieke behoeften van de consument. De prijzen voor deze polissen zijn in regel goedkoper dan indien de consument de polis direct bij de verzekeringsmaatschappij of via hun agenten koopt. Verder kan de makelaar persoonlijk voor de belangen van zijn/haar klant opkomen bij de verzekeraars bij problemen, dit in schril contrast met de geautomatiseerde call-centers van direct verzekeraars.

Voor de consument kost het overigens niets. De makelaars betalen een jaarlijkse administratiekost en slechts een bescheiden bedrag voor toegang tot een offerteaanvraag. Dehaeck weet wat de kracht van de online marktplaats is. 'We zijn de eerste verzekeringsmarkplaats die volledige transparantie combineerd met de expertise van de beste makelaars.' En daar profiteren niet alleen consumenten van, ook de makelaars. 'De een krijgt snel overzicht in de beste voorstellen, de ander haalt omzet binnen. Dit is nu een typische win-winsituatie.'

Contact:

David Dehaeck

david.dehaeck@eselect.eu

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel