Ingezonden persbericht

Gepo Vleeswaren pakt titelOndernemersprijs Haarlemmermeer

Nieuw-Vennep - De award voor de Grote Ondernemersprijs Haarlemmermeer 2009 is gewonnen door Gepo Vleeswaren B.V. in Nieuw-Vennep.
De beide directeuren André en Chris van de Poppe mochten de prestigieuze ondernemersprijs in ontvangst nemen uit handen van wethouder economie en juryvoorzitter Arthur van Dijk tijdens een sfeervol kerstgala in hotel Dorint Schiphol.

Voor de felbegeerde ondernemersprijs hadden 32 Haarlemmermeerse ondernemers zich ingeschreven waarna er na twee juryronden uiteindelijk drie genomineerden overbleven.
Naast Dionar Automatisering in Hoofddorp en CTS Group Transport in Nieuw-Vennep was dat ook Gepo Vleeswaren.
Juryvoorzitter Van Dijk: "Bij de jurering is o.a. gekeken naar ondernemersstrategie en visie, personeelsbeleid, maatschappelijk verantwoord ondernemen, financiële situatie, mate van durf en daadkracht alsmede doorzettingsvermogen met name in moeilijke tijden. Van de drie finalisten werd Gepo uiteindelijk de onbetwiste winnaar."

Het in 1958 opgerichte vleeswarenbedrijf in Hoofddorp van Gerrit van de Poppe streek in 2003 neer op het fraaie Business Park in Nieuw-Vennep Zuid, op enkele kilometers van de A4 ter hoogte van Hoofddorp en Schiphol.
In 1994 hebben de beide zonen en huidige directeuren André (marketing & verkoop) en Chris van de Poppe (productie) het bedrijf overgenomen en een sterke groei doorgevoerd.
In 2006 namen zij hun toonaangevende collega Kroon Vleeswaren over waarna Gepo een uiterst sterke greep kreeg op de retailmarkt.
André van de Poppe: "Mijn broer en ik zijn niet alleen gepassioneerd in ons vak bezig maar dankzij een uiterst moderne fabriek, vakkundige medewerkers en een uitgekiende marketingstrategie bedienen wij thans alle full service supermarkten en speciaalzaken in ons land."
Volgens de beide directeuren wordt volledig klantgericht gewerkt: "Niet de productie is de basis voor onze vleeswaren maar de vraag van onze afnemers staat centraal. Daarom is productontwikkeling en afstemming van assortimenten met onze afnemers essentieel. In de retailbranche telt elke eurocent dus vandaar dat wij met de meest geavanceerde productiesystemen en technologieën onze vleeswaren vervaardigen".