Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

The Heating Company integreert logistiek systeem met Infor ERP LN Barneveld, 14 december 2009 --- Infor kondigt vandaag aan dat The Heating Company, een internationale verwarmingsgroep met prominente merken zoals Vasco, Brugman, Thermic, Superia en Dura, Infor ERP LN heeft geselecteerd om de financiële en logistieke processen te integreren. De keuze voor de software van Infor moet leiden tot een efficiëntere inzet en planning van mensen en middelen.

Met het oog op de toekomst zocht The Heating Company naar een nieuw ERP-systeem om de talrijke bedrijfsprocessen binnen de vier productiebedrijven en zes verkooporganisaties beter op elkaar aan te laten sluiten en om meer eenduidigheid en efficiëntie te bewerkstelligen. Volgens Hans Steenbreker, IT Director van The Heating Company, wil zijn bedrijf met het nieuwe ERP-systeem tevens flexibel kunnen inspelen op de behoeften en noden van klanten en de overall visibility op de supply chain / value chain vergroten.

The Heating Company evalueerde drie softwareproviders, SAP, Infor en Oracle. Oracle kon niet voldoen aan THC's ERP-eisen, terwijl SAP niet voldeed aan de budgettaire beperkingen. Steenbreker: 'Het feit dat Infor Baan IV, de voorloper van Infor ERP LN, en Infor ERP LN al bij twee van de productiebedrijven van The Heating Company, waren geïmplementeerd, zorgde er mede voor dat Infor een duidelijk lagere Total Cost of Ownership (TCO) kon bieden dan SAP. Een ander punt dat in het voordeel van Infor sprak, is dat dit bedrijf veel ervaring heeft met en kennis heeft van middelgrote organisaties. Tenslotte heeft meegespeeld dat we met Infor ERP LN goed uit de voeten kunnen zonder dat we op grote schaal tot maatwerk over moeten gaan.'

Het volledige traject, de implementatie en volledige uitrol in alle productiebedrijven en verkooporganisaties van The Heating Company moet in Q3 van 2010 zijn afgerond. The Heating Company is gestart met het definiëren van de masterdata, het op eenduidige wijze coderen van de business partners en artikelen, het goed in kaart brengen van de high level business processen en het verzorgen van de backfilling. Infor zal de implementatie van ERP LN binnen de vier productiebedrijven voor zijn rekening nemen. The Heating Company zal zelf de uitrol verzorgen voor al zijn verkooporganisaties, waarbij Infor de ondersteuning biedt.

The Heating Company opteerde voor deze aanpak enerzijds uit kostenoverweging en anderzijds om de interne cultuur van de verschillende bedrijfsonderdelen meer op één lijn te krijgen. De IT-adfeling moet hier als stuwende kracht en katalysator werken. Steenbreker: 'Ik wil dat de leden van mijn team zich nadrukkelijk inzetten bij het ondersteunen van onze business en oplossingen. Ik verwacht van mijn mensen dat ze letterlijk in de auto of het vliegtuig stappen om collega's van andere vestigingen te helpen. Alleen dan kunnen we de implementatie van Infor ERP LN volgens plan en binnen het budget afronden en werken we binnenkort met één geïntegreerd systeem, eenduidige processen en een inzichtelijke supply chain waardoor wij ook in de toekomst hoogwaardige kwaliteit en service kunnen blijven bieden aan onze klanten.'

Over The Heating Company
The Heating Company levert een breed assortiment radiatormerken en oplossingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Dilsen, België. De productiebedrijven bevinden zich in Tubbergen (Nederland), Zedelgem (België), Dilsen (België) en Legnica (Polen). In Nederland, België, Frankrijk, Italië, Denemarken en Polen bevinden zich de zes verkooporganisaties. The Heating Company biedt kwalitatief hoogstaande producten als plaatstaalradiatoren, (aluminium) design- en badkamerradiatoren, vloerverwarming en convectoren en levert aan de b2b-markt en de betere doe-het-zelfwinkels.

Over Infor
Bij Infor werken we met een kernovertuiging; wij geloven in de klant. Wij geloven dat de klant zoekt naar een betere samenwerking met de leverancier van zijn bedrijfssoftware, en een nieuwe generatie business software: gemaakt voor evolutie, niet voor revolutie. Software die eenvoudig kan worden gekocht, ingezet en beheerd. Infor heeft ruim 8.000 klanten, in meer dan 100 landen en 70.000 klanten. Infor kijkt uit naar de resultaten die voortkomen uit het nieuwe samenwerken. Kijk voor meer informatie op: www.nl.infor.com.

# # #