Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Sporters blikken terug op 2009

Drama en euforie in dubbeldikke Sportweek

Hoofddorp, 14 december 2009 - Dramatissche dieptepunten. Glorieuze overwinningen. In sport en privé. In het dubbeldikke kerstnummer van Sportweek blikken veel grote sporters deze week terug op 2009. Een special vol bijzondere prestaties, opvallende gebeurtenissen en onthullende uitspraken.

Sportjaar 2009 werd gekenmerkt door drama en euforie. In het dubbeldikke nummer van Sportweek is dit goed terug te zien. De val van wielerkroonprins Thomas Dekker door een geruchtmakende dopingaffaire, het verhaal van het cocaïnegebruik van turnkoning Yuri van Gelder, de strijd van de familie Van der Vaart tegen borstkanker. Het heeft allemaal een plek gekregen naast de verhalen met de belangrijkste winnaars van 2009 als Luis Suarez, Stijn Schaars en Renate Groenewold.

Opmerkelijke uitspraken:


- 'Met Marco van Basten had ik een wat moeizame relatie' Luis Suarez


- 'Ik begrijp waarom Sylvie een voorbeeld is voor veel andere vrouwen met borstkanker' Rafael van der Vaart


- 'Ik kan niets met scorebordjournalistiek' Klaas-Jan Huntelaar


- 'Ik ben even in paniek geweest door bloedingen in mijn baarmoeder' Renate Groenewold


- 'Ik weet dat iedereen naar me zal kijken. Dat is geen probleem' Lars Boom


- 'Toen ik hoorde dat-ie gepakt was, dacht ik: jongen, je bent hartstikke verslaafd' Ex-schaatser en ex-verslaafde Jan Ykema over Yuri van Gelder


- 'De wielrenwereld is niet echt groot. Heel vaak weet men dingen over elkaar. Dat maakt het schimmig' Thomas Dekker

Ook online verkrijgbaar

Behalve via de vaste (losse) verkooppunten, is het dubbeldikke kerstnummer ook via de website van Sportweek verkrijgbaar. Bij online bestelling krijgt men het unieke bewaarnummer zonder verzendkosten thuisbezorgd. Het kerstnummer is te bestellen op www.sportweek.nl/kerst.

Over Sportweek

Sportweek is al tien jaar het enige wekelijkse sportblad in Nederland en onderdeel van Sanoma Men's Magazines in Amsterdam. Sportweek brengt iedere maandag journalistieke interviews en reportages met sporters, trainers en bestuurders. Serieus en diepgravend waar het moet, luchtig en frivool waar het kan. Sportweek, het tijdschrift waar journalistiek en glossy elkaar wekelijks treffen. Alles wat je wilt weten over voetbal, wielrennen, tennis, hockey, schaatsen, Formule 1 en de grootste sportevenementen vind je in Sportweek.

Over Sanoma Men's Magazines
Sanoma Men's Magazines (SMM) is uitgever van AutoWeek, Belegger.Magazine, Computer Idee (50%), De Nationale Botenbank, Duck Out, Fiets, FietsActief, Formule1.nl, Gamer.Magazine, Golfers Magazine, GOLFjournaal, GolfNieuws, Grasduinen, hockey.nl, James, KIJK, MOTO73, MOTOR, Revu, Panorama, Playboy, Procycling, Sportweek, Start met Wielrennen, Truckstar, TV Film, Willie Wortel Magazine, Zeilen, Zo Zit Dat en talloze succesvolle websites, waaronder autotrader.nl, insidegamer.nl, AutoWeek.nl, Belegger.nl, Playboy.nl en Gamer.nl. Sanoma Men's Magazines is een 100% dochter van Sanoma Uitgevers. Voor meer informatie over Sanoma Men's Magazines: www.smm.nl.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Nethherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofdddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.