PERSBERICHT
Trouw innoveert met locatiespecifiek adverteren
Amsterdam, 14 december 2009
Op een steeds krapper wordende advertentiemarkt, is het belangrijk te innoveren. Dagblad Trouw ontwikkelde op basis van de Cliptoo internet service een heel nieuw businessmodel. Als eerste medium in Nederland innoveert én experimenteert Trouw de komende tijd met locatiespecifiek adverteren.
Voor een gering bedrag kunnen adverteerders hun projecten, organisaties en bedrijven op de kaart zetten. Letterlijk zelfs, want voor deze pilot kiest Dagblad Trouw voor de Klimaatkaart (
De Klimaatkaart is een online wereldkaart die is gelanceerd in het kader van de klimaatconferentie in Kopenhagen. Op de Klimaatkaart zijn kaarten over CO2 uitstoot, temperatuurstijging, opwekking van (duurzame) energie te vinden. Maar ook artikelen, foto's en filmpjes en verhalen van mensen over de wereld die vertellen wat klimaatverandering voor hen betekent. De klimaatkaart is via een widget beschikbaar:
Trouw is het multimediale informatieplatform voor de HBO+ consumenten met idealen, de Cultureel Creatieven: bewuste, betrokken burgers en creatieve consumenten die graag een bijdrage willen leveren aan een betere, gezonde, eerlijke en duurzame wereld. Deze groeiende en gewilde doelgroep herkent zich in de speerpunten van Trouw: onderwijs & opvoeding, natuur & milieu, levensbeschouwing, maatschappelijke betrokkenheid en zorg.
Trouw bereikt op zaterdag gemiddeld 370.000 lezers. Online is het bereik van Trouw.nl inmiddels gegroeid tot meer dan 1 miljoen bezoekers per maand (STIR mei 2009).
Al tijden loopt Trouw voorop in locatiespecifieke content. Zo biedt
Noot voor de redactie (