Persbericht

14 december, 2009

Forrester erkent hybris op het gebied van B2B e-commerce-platforms

Hybris, leverancier van multi-channel commerce- en communicatiesoftware, is begin deze maand door Forrester Research Inc. erkend op het gebied van B2B e-commerce. Dit deed de onafhankelijke industrie-analist in het rapport 'Market Overview: B2B eCommerce Platforms' dat dateert van 7 december 2009.

Uit het rapport ­ opgesteld door analist Brian Walker van Forrester ­ blijkt dat hybris als enige leverancier een best of breed-evaluatie kreeg voor de beheermogelijkheden van zijn catalogus. Hybris kreeg deze waardering ondermeer voor zijn microsite/ multisite-management en de oplossing voor integratiemogelijkheden.

Volgens het rapport gaat business-to-business (B2B) online. Organisaties moeten niet alleen effectiever te werk gaan, maar ook hun klantrelaties verdiepen en zich aanpassen aan veranderende klantbehoeften. B2B-klanten vragen steeds vaker om goed vormgegeven en gebruiksvriendelijke service-tools van leveranciers. Om aan deze wensen tegemoet te komen, zoeken veel bedrijven naar moderne e-commerce-platformoplossingen om hun B2B-projecten te ondersteunen. Daarnaast blijft het een uitdaging om de juiste weg te vinden binnen de markt.

Ariel Lüdi, CEO van hybris, zegt: "We vinden het een enorme eer dat we erkend zijn door Forrester. Onze mogelijkheden om bedrijven te helpen hun multi-channel-commerce in de B2B-markt in te richten is een essentiële factor voor het succes van deze bedrijven. Organisaties willen meer grip hebben op het complexe bestedingspatroon van hun klanten."

Het Forrester-rapport stelt ook dat veel B2C e-commerce-organisaties hebben ondervonden dat productinformatie een belangrijke voorwaarde is voor succes. Het lijkt erop dat B2B-marketeers zich nu ook meer concentreren op de behoeften van hun klanten. Daarentegen zullen de eisen van content voor B2B-organisaties veel hoger zijn, omdat zij aansporen tot efficiëntie in hun verkoop en bij ondersteunende afdelingen ­ alsook het reduceren van geprinte catalogi.

(278 woorden)

Over hybris
Hybris is leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde oplossing die industrialisatie en automatisering van communicatie-, sales- en supportprocessen ondersteunt. Deze oplossing is innovatief in dit vakgebied en laat implementaties soepel verlopen. Daarnaast kunnen bedrijven hun single-site, multi-site en multi-channel-communicatie stap voor stap beheren. Hybris is opgericht in 1997. Het bedrijf heeft in het verleden goede groei- en winstresultaten behaald en heeft sterke groeiambities voor de toekomst. Het hoofdkantoor is gevestigd in München en andere kantoren bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland en Zweden. Internationale aanwezigheid wordt mede ondersteund door zakelijke en technologiepartners in Europa en de VS. Hybris heeft wereldwijd 150 klanten en onderhoudt ruim 1.500 websites. Het klantenbestand omvat onder andere Adidas, Toys 'R' Us, De Bijenkorf, V&D, Pirelli, Zavvi, TUI, Lufthansa, Conrad, Puma, Ulla Popken, Nokia, Reebok, Rexel, Grundfos, Demag, Sika, Hagemeyer, Phonak en Bechtle.