Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
Lekkerweg.nl heeft nieuwe look & feel
Beleef Holland op vernieuwde Holland.com website
11 dec - Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) heeft
haar officiële websites holland.com en lekkerweg.nl vernieuwd. In de
belangrijkste herkomstlanden (Nederland, België, Duitsland, Frankrijk,
Italië, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden) kan de toeristische en
zakelijke bezoeker vanaf nu het gevarieerde aanbod van Nederland op
een aantrekkelijke en persoonlijke manier `beleven'.
Website gereed vooor de toekomst
De informatie over Holland kan op diverse manieren gevonden worden: op
basis van beelden, plaats, thema of activiteit maar ook al naar gelang
de stemming waarin de bezoeker zich bevindt. Daarnaast is de nieuwe
website klaar om ook de technische ontwikkelingen in de toekomst,
zoals social media, te ondersteunen.
Veelzijdig Nederland
"De centrale gedachte achter onze Holland-branding en de vernieuwde
website is dat Nederland uniek is vanwege haar verscheidenheid en
diversiteit", aldus Charel van Dam manager Online marketing NBTC. De
site speelt in op deze veelzijdigheid door de bezoeker in staat te
stellen op verschillende manieren informatie over Holland te vinden.
Niet alleen rechtstreeks op basis van plaats, thema of activiteit,
maar ook via beelden, kaarten en video. Daarnaast kan de bezoeker op
basis van zijn of haar stemming specifiek informatie zoeken die
daarbij past. Er zijn verschillende stemmingen of moods zoals actief,
vrolijk of creatief. "Met de vernieuwde website willen wij inspireren,
informeren en de bezoeker stimuleren tot het (her)ontdekken van
Nederland. www.holland.com kent de feiten, biedt inspiratie op maat en
gaat uit van de vraag en veelzijdigheid van de bezoeker", aldus Van
Dam.
Platform/Techniek
Het nieuwe platform biedt informatie voor zowel de toeristische als de
zakelijke bezoekers. De website, gebouwd door internetbureau Mirabeau,
biedt diverse mogelijkheden om content toe te spitsen op de wensen van
de gebruiker. "Het is een platform waar we op voort kunnen bouwen en
dat mee kan groeien met de technische ontwikkelingen, zoals het verder
benutten en uitbreiden van social media", aldus Van Dam.