Ingezonden persbericht


Eurosport Groep lanceert Eurosport Arabia

Parijs & Dubai - Van Casablanca tot aan Caïro en van Djedda tot aan Dubai, hebben sportliefhebbers met Eurosport Arabia vanaf heden een nieuwe online en mobiele bestemming voor het allerlaatste sportnieuws: arabia.eurosport.com.

De Eurosport Groep biedt deze nieuwe website aan in het Arabisch en het Frans in 19 landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika en voorziet sportfans in Egypte, Marokko, Algerije, Tunesië, Saoedi Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten, Qatar en Syrië met lokale homepages bovendien van regio-specifiek sportnieuws, waarbij uiteraard tevens rekening wordt gehouden met de lokale interesses. De komende maanden worden aan dat rijtje nog vier landen toegevoegd.

Vanuit haar in Dubai gevestigde kantoor bedient het team van Eurosport Arabia (dat bestaat uit sportjournalisten uit alle betrokken regio's) sportliefhebbers uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika dagelijks van het allerlaatste sportnieuws, online communities, blogs, polls, prijsvragen, games, live scoreboards en forums.

Eurosport Arabia is het product van de in mei aangekondigde samenwerking van Eurosport met du, een innovatief telecombedrijf in het Midden-Oosten. Met de lancering van de nieuwe portal verstevigt de Eurosport Groep haar positie als toonaangevend sport- en entertainmentplatform en breidt zij haar activiteiten uit tot diep in de Arabische regio. De Arabische website is de tiende talenversie van Eurosport's internetplatform.

Danny Menken, managing director van Eurosport Benelux: "De Arabische regio is voor de Eurosport Groep van groot strategisch belang. De verwachting is dat die markt de komende jaren groeit naar zo'n 268 miljoen mobiele - en 100 miljoen online gebruikers. Die groei brengt extra potentiële opbrengsten met zich mee van in totaal zo'n 5,5 miljard Amerikaanse dollar. Aangezien de vraag naar digitale content in het Midden-Oosten enorm is en de concurrentie gering, liggen daar dus genoeg kansen voor de Eurosport Groep".

Laurent-Eric Le Lay, chairman en ceo van de Eurosport Groep: "In de Arabische regio wonen miljoenen sportfans die internet en mobiele platforms gebruiken om zich van sportnieuws te voorzien. Het is onze missie om wereldwijd met sportliefhebbers in contact te komen en ze bij onze activiteiten te betrekken. Ook onze Arabische vrienden!".

Eurosport Arabia (te vinden op http://arabia.eurosport.com) combineert de beste content met de beste digitale technologieën. De positieve associaties die 'sport' oproept, bieden adverteerders een spannend en uniek platform om hun merken en producten onder de aandacht te brengen van een enorme en nog steeds snel groeiende doelgroep.


* Marokko, Algerije, Tunesië, Libië, Mauritanië, Soedan, Egypte, Saoedi Arabië, Jemen, Oman, Bahrein, Verenigde Arabische Emiraten, Qatar, Koeweit, Irak, Jordanië, Libanon en de Palestijnse gebieden

De Eurosport Groep is het grootste sport- en entertainmentplatform van Europa. Eurosport, de nummer 1 pan-Europese TV-zender, wordt in 20 talen uitgezonden, bereikt 117 miljoen huishoudens en 240 miljoen kijkers in 59 landen. Eurosport HD is de high definition simultaanzender van Eurosport. Eurosport 2, 'the new generation sports channel', bereikt 38 miljoen huishoudens in 14 talen en 46 landen. Eurosportnews is Eurosport's sportnieuwszender, wordt wereldwijd uitgezonden en bereikt 6 miljoen huishoudens. Eurosport Asia/Pacific bereikt 12 landen in die regio. Eurosport Events richt zich op organisatie, management en promotie van grote internationale sportevenementen. Eurosport's online sportplatform is Europa's meest bezochte online sportbestemming met bijna 8 miljoen unieke bezoekers per maand. Eurosport Mobile biedt live streaming en mobiele websites en - applicaties in 9 talen, voor sportnieuws en de laatste uitslagen. Met de Eurosport Player kijkt men online naar Eurosport, Eurosport 2, Eurosportnews en evenementen die níet op TV te zien zijn. Ga voor veel meer informatie over de Eurosport Groep naar eurosportcorporate.com.



Ingezonden persbericht