Project Gemeente Westland

Inspirerend

Inspirerend Westland

Publicatiedatum: 17-12-2009

Tijdens de eindejaarsbijeenkomst op 15 december jl. van VNO-NCW Westland en Midden-Delfland gaf Meiny Prins, directeur van Priva én zakenvrouw van het jaar 2009, de aftrap voor de campagne `Inspired by Westland'. Zij liet ondernemend Westland zien hoe zij Westland een warm hart toedraagt, ook namens medebestuursleden van de Stichting Imago Westland, Fred van Heyningen (directievoorzitter Rabobank Westland) en Theo Duijvestijn (wethouder gemeente Westland).

Onderscheidend
Burgemeester Sjaak van der Tak kon de eindejaarsbijeenkomst van VNO-NCW West niet bijwonen in verband met een gemeenteraadsvergadering op datzelfde tijdstip. Hij had speciaal voor die avond een videoboodschap ingesproken. Daarin noemde de burgemeester de campagne een prachtig voorbeeld van hoe samenwerking tussen de gemeente en het bedrijfsleven gestalte krijgt. "We hebben er ruim een jaar met elkaar intensief aan gewerkt. Bepaald waar Westland voor staat en wat we belangrijk vinden. We opereren in een krachtig cluster waarin men intensief samenwerkt om mooie resultaten te bereiken en men elkaar inspireert. Wij zijn de innovatiemotor van Nederland, hebben een onderscheidende positie in de wereld. Die positie gaan we met elkaar verder uitbouwen".

Prijs voor beste ambassadeur
Maar Westland is meer dan werken alleen. Westland moet op de kaart gezet worden als een gebied waar de mooiste bloemen, planten en gezonde groente vandaan komen én waar het zeer aantrekkelijk werken, wonen en leven is. Volgens de burgemeester is het bedrijfsleven wel de sleutel tot succes in deze campagne. "Als gemeente kunnen we dit niet alleen, en dat zou ook niet goed zijn. We zijn met z'n allen ambassadeur van Westland. Bouwen aan het imago doe je samen." Na afloop van de film herhaalde Meiny Prins de oproep van de burgemeester om mee te werken aan de campagne. En het bedrijf of de organisatie die het concept het beste uitdraagt, die dus de beste ambassadeur van Westland is, komt in 2010 in aanmerking voor de `Inspiratie-award'.

Inspirerende tomaten
Meedoen of ambassadeur worden kan in verschillende vormen. En dat geldt ook voor de inwoners van Westland. Aan de bedrijven is in ieder geval gevraagd de uitingen van de campagne, zoals het label `Inspired by Westland', toe te passen in hun bedrijfscommunicatie. Of zoals de burgemeester het in de film verwoordde: "Het zou fantastisch zijn als we onze campagne terugzien op onze kistjes tomaten in alle schappen van Nederland, op onze bloemen die de hele wereld overgaan en op onze vrachtauto's die onze producten vervoeren. Zo laten we zien waar Westland voor staat."