Project Gemeente Westland
Inspirerend
Inspirerend Westland
Publicatiedatum: 17-12-2009
Tijdens de eindejaarsbijeenkomst op 15 december jl. van VNO-NCW
Westland en Midden-Delfland gaf Meiny Prins, directeur van Priva én
zakenvrouw van het jaar 2009, de aftrap voor de campagne `Inspired by
Westland'. Zij liet ondernemend Westland zien hoe zij Westland een
warm hart toedraagt, ook namens medebestuursleden van de Stichting
Imago Westland, Fred van Heyningen (directievoorzitter Rabobank
Westland) en Theo Duijvestijn (wethouder gemeente Westland).
Onderscheidend
Burgemeester Sjaak van der Tak kon de eindejaarsbijeenkomst van
VNO-NCW West niet bijwonen in verband met een gemeenteraadsvergadering
op datzelfde tijdstip. Hij had speciaal voor die avond een
videoboodschap ingesproken. Daarin noemde de burgemeester de campagne
een prachtig voorbeeld van hoe samenwerking tussen de gemeente en het
bedrijfsleven gestalte krijgt. "We hebben er ruim een jaar met elkaar
intensief aan gewerkt. Bepaald waar Westland voor staat en wat we
belangrijk vinden. We opereren in een krachtig cluster waarin men
intensief samenwerkt om mooie resultaten te bereiken en men elkaar
inspireert. Wij zijn de innovatiemotor van Nederland, hebben een
onderscheidende positie in de wereld. Die positie gaan we met elkaar
verder uitbouwen".
Prijs voor beste ambassadeur
Maar Westland is meer dan werken alleen. Westland moet op de kaart
gezet worden als een gebied waar de mooiste bloemen, planten en
gezonde groente vandaan komen én waar het zeer aantrekkelijk werken,
wonen en leven is. Volgens de burgemeester is het bedrijfsleven wel de
sleutel tot succes in deze campagne. "Als gemeente kunnen we dit niet
alleen, en dat zou ook niet goed zijn. We zijn met z'n allen
ambassadeur van Westland. Bouwen aan het imago doe je samen." Na
afloop van de film herhaalde Meiny Prins de oproep van de burgemeester
om mee te werken aan de campagne. En het bedrijf of de organisatie die
het concept het beste uitdraagt, die dus de beste ambassadeur van
Westland is, komt in 2010 in aanmerking voor de `Inspiratie-award'.
Inspirerende tomaten
Meedoen of ambassadeur worden kan in verschillende vormen. En dat
geldt ook voor de inwoners van Westland. Aan de bedrijven is in ieder
geval gevraagd de uitingen van de campagne, zoals het label `Inspired
by Westland', toe te passen in hun bedrijfscommunicatie. Of zoals de
burgemeester het in de film verwoordde: "Het zou fantastisch zijn als
we onze campagne terugzien op onze kistjes tomaten in alle schappen
van Nederland, op onze bloemen die de hele wereld overgaan en op onze
vrachtauto's die onze producten vervoeren. Zo laten we zien waar
Westland voor staat."