Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

6.000 malarianetten van UPC Nederland voor 3FM Serious Request

Kabel- en mediabedrijf verloot exclusief huiskamerconcert van Lisa Lois

Digitale televisieklanten van UPC kunnen via rode knop op afstandsbediening doneren

Amsterdam / Groningen, 15 december 2009 - 3FM Serious Request dat dit jaar als thema Stop Malaria, Play The Music heeft, kan rekenen op 6.000 malarianetten namens UPC Nederland. UPC maakt in deze editie van 3FM Serious Request de Huiskamerconcerten mogelijk en verloot het concert van X-Factor winnares Lisa Lois onder haar digitale televisieklanten die tijdens de actie doneren via de rode knop op de UPC-afstandsbediening.

UPC Nederland intensiveert haar relatie met 3FM Serious Request en wordt één van de hoofdsponsors van het evenement waarmee 3FM geld ophaalt voor het Rode Kruis. Deze editie maakt UPC de dagelijkse Huiskamerconcerten van bekende Nederlandse artiesten mogelijk. Om de Huiskamerconcerten bij de mensen thuis te kunnen brengen, sponsort UPC de actie met een bedrag waarmee het Rode Kruis 6.000 malarianetten kan aanschaffen. Dit aantal biedt 24.000 mensen drie jaar lang bescherming tegen malariamuggen.

Verloting Huiskamerconcert Lisa Lois

Net als in 2007 en 2008 biedt UPC haar digitale televisieklanten de mogelijkheid om via de rode knop op de UPC-afstandbediening te doneren. Onder de klanten die dat doen, verloot het bedrijf het Huiskamerconcert van X-Factor winnares Lisa Lois op 22 december. In 2008 gaven klanten met een digitale televisieaansluiting ruimhartig. Zij doneerden toen ¤ 124.352,-. Dat was 139% meer dan in 2007.

Door 3FM Serious Request op deze wijze te ondersteunen, wil UPC een bijdrage aan de samenleving leveren maar ook de interactieve mogelijkheden van digitale televisie onder de aandacht brengen.

Doneren via de rode knop

Digitale televisieklanten van UPC die via de afstandsbediening willen doneren, hoeven alleen maar op de rode knop van de UPC-afstandsbediening te drukken. Vervolgens geven zij in zes simpele stappen aan welk muzieknummer zij willen horen en welk bedrag zij willen doneren. Hoe het doneren exact in zijn werk gaat, leggen 3FM DJ's Coen Swijnenberg en Giel Beelen in dit filmpje uit: http://www.youtube.com/watch?v=jvMiDruvu1o.

Uitzending

UPC geeft de actie van 18 tot 24 december 24 uur per dag digitaal door via de jongerenzender van BNN, 101-TV (kanaal 28) en via www.upc.nl. Zowel digitaal als analoog is 3FM Serious Request ook dagelijks te bekijken op Nederland 1 en Nederland 3.

Over UPC Nederland

UPC is met 9,1 miljoen klanten het grootste kabel- en mediabedrijf van Europa. UPC Nederland (www.upc.nl) is in Nederland toonaangevend op het gebied van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt in Nederland meer dan twee miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 687.000 klanten voor digitale televisie gekozen. UPC heeft in Nederland 693.000 breedbandinternet klanten en bedient 593.000 digitale telefonieklanten (cijfers per 30 juni 2009). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe digitale wereld.

Noot aan de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

UPC Nederland

Ronald Sutmuller

Media Relations Manager

T: 020 775 55 97

M: 06 28 90 48 02

E: rsutmuller@upc.nl

W: www.upc.nl