Informatiecentrum en Wmo-loket verhuizen naar Stadskantoor
Datum uitgave persbericht: 11/24/2009
16 december 2009 verhuizen het Informatiecentrum en het Wmo-loket van
de gemeente Zwolle naar de begane grond van het Stadskantoor, aan het
Lübeckplein. Op deze manier brengt de gemeente Zwolle haar
dienstverlening van het Informatiecentrum, de publieksbalie en het
Wmo-loket `de Zwolse Wegwijzer' op één locatie bijeen. Door de
verhuizing naar het Stadskantoor bereikt het Informatiecentrum
mogelijk ook meer en andere doelgroepen. In verband met de verhuizing
en de daarmee gepaard gaande verbouwing zijn het Informatiecentrum en
het Wmo-loket gesloten van 10 tot en met 15 december 2009.
De opzet van het Informatiecentrum en het Wmo-loket blijft gelijk. Het
Informatiecentrum heeft antwoord op vragen over onder andere
grootschalige projecten in Zwolle, over wonen in Zwolle en over het
democratisch besluitvormingsproces in de gemeente.
Het Wmo-loket is het adres voor vragen over zorg en welzijn,
bijvoorbeeld over de Wet maatschappelijke ondersteuning. Het loket
heeft daarnaast de functie om u door te verwijzen naar de instantie
die u verder kan helpen met uw hulpvraag.
Tervisielegging
In het Informatiecentrum ligt altijd relevante informatie, zoals
bestemmingsplannen, verkeerbesluiten, bouwvergunningen ter inzage. Nu
het Informatiecentrum verhuist, verhuizen de stukken die daar ter
inzage liggen mee.
Stukken die vóór 16 december 2009 gepubliceerd worden in de Peperbus,
blijven tijdens de gehele termijn van tervisielegging in het Stadhuis
liggen. Als extra service zullen deze stukken óók in het Stadskantoor
ter inzage liggen. Stukken die ná 16 december gepubliceerd worden,
liggen alleen nog ter inzage in het nieuwe Informatiecentrum in het
Stadskantoor.
Avondopenstelling
Na de verhuizing zijn het Informatiecentrum en het Wmo-loket voortaan
ook op donderdagavond geopend. De openingstijden zijn met ingang van
16 december 2009: maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag van 09.00 tot
17.00 uur, donderdag van 09.00 tot 19.00 uur.
Servicedesks publieksbalie
Om het Informatiecentrum en het Wmo-loket in het Stadskantoor te
kunnen huisvesten, wordt momenteel de hal van het Stadskantoor
verbouwd. Na deze verbouwing maakt de publieksbalie voortaan gebruik
van servicedesks. Bezoekers van de publieksbalie kunnen daarop, zonder
tussenkomst van de receptie, zelf aangeven waarvoor zij komen, en
direct hun eigen ticket met volgnummer printen. Ervaren gastdames- en
heren van de gemeente helpen de bezoekers daarbij zo nodig graag op
weg.
Klantcontactcentrum
Om de gemeentelijke ambities op het gebied van dienstverlening te
kunnen realiseren werkt de gemeente Zwolle de komende jaren aan de
totstandkoming van een klantcontactcentrum. De verhuizing van het
Informatiecentrum en het Wmo-loket naar het Stadskantoor maakt
onderdeel uit van deze ontwikkeling.
Bron: afdeling Communicatie
Datum van 24-11-2009 tot 23-12-2009
Gemeente Zwolle