Sanoma Uitgevers


Ilse media benoemt Sander ten Dam tot uitgever Performance Based
---

16.12.09

Sander ten Dam (36) gaat per 1 januari 2010 leiding geven aan alle diensten van ilse media binnen het domein 'Performance Based'. Dit zijn internetsites en mobiele proposities, waarvan het businessmodel voornamelijk gebaseerd is op conversie tussen adverteerders en consumenten. Sander ten Dam is nu uitgever van Kieskeurig.nl.

Binnen het domein Performance Based zullen onder andere Startpagina.nl, Overzicht.nl, Kieskeurig.nl en Vakantie.nl vallen. Daarnaast wordt Sander verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe performance based proposities binnen het portfolio.

Joris van Heukelom, algemeen directeur ilse media: "Onder leiding van Sander heeft Kieskeurig.nl het afgelopen jaar groei en professionalisering laten zien. Vanaf 1 januari bundelen we meerdere performance based activiteiten onder zijn verantwoordelijkheid en dit zal op een natuurlijke wijze leiden tot synergie. Daarnaast staan we ook voor de uitdaging om een aantal titels door te vertalen naar andere platformen, zoals mobiel. Verder liggen er plannen om begin volgend jaar met een aantal nieuwe proposities te komen. Een mooie uitdaging."

Sander ten Dam: "Binnen ilse media is de afgelopen jaren veel kennis opgedaan rondom adverteren op basis van CPC en leadgeneratie. Deze kennis wordt in de nieuwe structuur samengebracht. De bundeling van onze ervaring, in combinatie met de sterke CPC-merken binnen ons netwerk, zorgt ervoor dat we niet alleen onze huidige business een impuls kunnen geven, maar ook optimaal kunnen inspelen op de vraag naar performance based afrekenmodellen vanuit de markt."

Ilse media wordt vanaf 1 januari Sanoma Digital Ilse media krijgt per 1 januari 2010 een nieuwe naam: Sanoma Digital. Onder Sanoma Digital worden de digitale activiteiten gebundeld, wat de identiteit van Sanoma als multimediaal mediaconcern en de kracht van haar digitale netwerk onderstreept. De nieuwe naam sluit bovendien aan bij de groeiende behoefte van adverteerders aan mediapartijen die middelenvrije marketing- en communicatie-oplossingen kunnen bieden.