Sanoma Uitgevers
Ilse media benoemt Sander ten Dam tot uitgever Performance Based
---
16.12.09
Sander ten Dam (36) gaat per 1 januari 2010 leiding geven aan alle
diensten van ilse media binnen het domein 'Performance Based'. Dit
zijn internetsites en mobiele proposities, waarvan het businessmodel
voornamelijk gebaseerd is op conversie tussen adverteerders en
consumenten. Sander ten Dam is nu uitgever van Kieskeurig.nl.
Binnen het domein Performance Based zullen onder andere
Startpagina.nl, Overzicht.nl, Kieskeurig.nl en Vakantie.nl vallen.
Daarnaast wordt Sander verantwoordelijk voor de ontwikkeling van
nieuwe performance based proposities binnen het portfolio.
Joris van Heukelom, algemeen directeur ilse media: "Onder leiding van
Sander heeft Kieskeurig.nl het afgelopen jaar groei en
professionalisering laten zien. Vanaf 1 januari bundelen we meerdere
performance based activiteiten onder zijn verantwoordelijkheid en dit
zal op een natuurlijke wijze leiden tot synergie. Daarnaast staan we
ook voor de uitdaging om een aantal titels door te vertalen naar
andere platformen, zoals mobiel. Verder liggen er plannen om begin
volgend jaar met een aantal nieuwe proposities te komen. Een mooie
uitdaging."
Sander ten Dam: "Binnen ilse media is de afgelopen jaren veel kennis
opgedaan rondom adverteren op basis van CPC en leadgeneratie. Deze
kennis wordt in de nieuwe structuur samengebracht. De bundeling van
onze ervaring, in combinatie met de sterke CPC-merken binnen ons
netwerk, zorgt ervoor dat we niet alleen onze huidige business een
impuls kunnen geven, maar ook optimaal kunnen inspelen op de vraag
naar performance based afrekenmodellen vanuit de markt."
Ilse media wordt vanaf 1 januari Sanoma Digital
Ilse media krijgt per 1 januari 2010 een nieuwe naam: Sanoma Digital.
Onder Sanoma Digital worden de digitale activiteiten gebundeld, wat de
identiteit van Sanoma als multimediaal mediaconcern en de kracht van
haar digitale netwerk onderstreept. De nieuwe naam sluit bovendien aan
bij de groeiende behoefte van adverteerders aan mediapartijen die
middelenvrije marketing- en communicatie-oplossingen kunnen bieden.