Oproep Hooghoudt aan IJsmeesters nu al een succes

16/12/2009 17:09

Hooghoudt

Persbericht

Groningen, 16 december 2009.

Oproep Hooghoudt aan IJsmeesters nu al een succes

GRONINGEN - De kaart van Nederland staat al vol met rode vlaggetjes die plekken markeren met de mooiste schaatsplekken. De IJsmeester actie van Hooghoudt is volgens Mariëtte van Duijn van de in Groningen gevestigde distilleerderij dan ook een doorslaand succes. Nu de vorst is ingevallen krijgen alle kandidaat ijsmeesters die zich via de site van www.hooghoudt.nl hebben aangemeld deze week een mail. Zij kunnen dan aangeven of inmiddels daadwerkelijk op hun favoriete stek de ijzers ondergebonden kunnen worden.

Begin november lanceerde Hooghoudt onder de vlag van haar campagne 'Wat Holland Hooghoudt' een oproep om op de website goede schaatsgelegenheden aan te geven. Die gaan vergezeld van een foto en een korte motivatie wat de plek zo speciaal voor de inzender maakt. Inmiddels hebben zich al ruim honderd vrijwillige controleurs van de ijscondities aangemeld. Over heel Nederland verspreid hebben zij hun favoriete ijsvloeren aangegeven. De weerslag daarvan is te zien op de ijskaart die dagelijks de actuele stand van zaken meldt. Daarmee hebben alle recreatieve schaatsers in een oogopslag een handig overzicht van mooie schaatslocaties in hun omgeving. Vooral in Noord-Nederland zijn veel vlaggetjes geplaatst bij vijvers, veenplassen, meren en kanalen.

Hooghoudt wil met de IJsmeesters campagne het typisch Hollandse gevoel dat in de winter de meeste Nederlanders bekruipt een uitlaatklep bieden. 'We benadrukken hiermee de trots op ons eigen land en de unieke, maar voor buitenlanders ook nogal eigenaardige Hollandse gewoonten. Want bij wie begint het nu niet te kriebelen op het moment dat de eerste vorstperiode zich aankondigt', aldus Van Duijn. 'We hebben kennelijk met deze actie een gevoelige snaar geraakt. Nederlanders en vrieskou blijken nog altijd goed samen te gaan.'

Aan het einde van de actieperiode maakt de meest originele en grappige inzending van de ijsmeester met een ludieke foto op zijn droomplek kans op een bijzondere schaatsclinic. Dat kan in overleg met Hooghoudt op een ijsbaan naar keuze, al ligt ijspaleis Thialf voor de hand. Daarnaast krijgt de Nationale IJsmeester een schaats-outfit naar keuze. In totaal heeft dit een waarde van euro 2000,-.

Elke tiende klant die de site van Hooghoudt bezoekt maakt kans op een klassieke ijsmuts zoals Kees Verkerk en Ard Schenk in hun gloriejaren droegen. Inmiddels hebben al bijna 5000 mensen op www.hooghoudt.nl zich aangemeld voor de muts. Elke 10e aanmelder ontvangt de muts gratis thuis. Van Duijn: 'Dit slaat al onze verwachtingen.'





http://www.hooghoudt.nl