Gemeente Utrecht


Mondelinge vragen SP over onderhoudsklacht riool Marshalllaan

Op 15 december ontving de gemeenteraad een email van de heer van Oosten, waarin hij bericht over een defecte riolering bij de woning aan de Marshalllaan 345. Al anderhalve maand wachten de bewoners op herstel van dit gebrek en kunnen niet via de normale weg vanuit huis de tuin in. Hiermee is naast het ongemak van het defect tevens een mogelijke vluchtweg bij calamiteiten als brand voor de bewoners afgesloten.


Verhuurder Mitros verwijst inmiddels naar de gemeente voor het oplossen van de klacht. Bij de gemeente krijgt de huurder te horen dat hij bij Mitros moet zijn. Met de vakantie voor de deur - en daarmee beperkte bereikbaarheid van eindverantwoordelijken - vindt de SP de situatie ernstig en acuut genoeg om ingrijpen door het college te rechtvaardigen. Vandaar de volgende vragen.

1. Heeft het college kennis genomen van de email van de heer van Oosten, inzake de situatie met het riool aan de Marshalllaan 345?
2. Is het college het met de SP eens dat deze situatie, na anderhalve maand, nu direct moet worden opgelost?
3. Wie is volgens het college verantwoordelijk voor het verhelpen van de problemen met het riool?
4. Wat gaat het college doen om te zorgen dat deze voor de bewoners onhoudbare toestand per omgaande wordt opgelost?
5. Is het college bereid de raad te informeren over de wijze van afhandelen van deze onderhoudsklacht en de periode waarbinnen dit is gebeurd?


---- --