Ingezonden persbericht


Persbericht Radio 2 - 16 december 2009

Nederland 3, Cultura 24, www.radio2.nl

Dit jaar voor het eerst luisteren én kijken naar Radio 2 Top 2000

De 156 uur durende uitzending van de Radio 2 Top 2000 wordt dit jaar voor het eerst verrijkt met Visual Radio. Gelijk met de radio-uitzending wordt beeld uitgezonden dat een mix is van de camera's in de studio, artiestenfoto's, platenhoezen, informatie over de songs en bovendien: sms'jes en foto's van kijkers/luisteraars.

De beelden zijn op veel manieren te zien: 's nachts op Nederland 3, 's nachts én overdag op Cultura 24 en 24 uur per dag via www.radio2.nl.

Cultura 24

Cultura 24 staat vanaf Eerste Kerstdag 12.00 uur tot en met Oud & Nieuw grotendeels in het teken van de Radio 2 Top 2000. Overdag tot 19.00 uur en iedere nacht vanaf 0.00 uur zendt Cultura 24 de Top 2000 Visual Radio-beelden uit.

Overdag zendt Cultura 24 tijdens de ster- en nieuwsblokken fragmenten uit van eerdere Top 2000 a gogo-uitzendingen, afgewisseld met fragmenten uit Vrw. zkt. Knst., en korte filmpjes (Kort! en New Arrivals).

Nederland 3

De Top 2000-beelden zijn iedere nacht van 0.00 tot 07.00 uur op Nederland 3 te zien.

De NPS zendt op Nederland 3 bovendien een aantal programma's uit naar aanleiding van de Top 2000: Top 2000 a gogo (26 t/m 31 dec), We Love Top 2000 (31 dec), Top 2000 Jaaroverzicht (31 dec) en Top 2000 In Concert (Oud&Nieuw, tegelijk op Radio 2).

Welk nummer ben jij?
Luisteraars kunnen via www.radio2.nl foto's insturen waarop ze een Top 2000-nummer uitbeelden, onder het motto 'Welk nummer ben jij?' De leukste foto's worden gebruikt voor Visual Radio.

Radio 2 Top 2000

Eerste Kerstdag, vrijdag 25 december, om 12 uur 's middags start de elfde editie van de Radio 2 Top 2000. De 156 uur durende marathon van 2000 muzikale favorieten van de luisteraar eindigt op 31 december vlak voor Oud & Nieuw. Het presentatieteam bestaat uit Bert Haandrikman, Cobus Bosscha, Hans Schiffers, Jan-Willem Roodbeen, Marc Adriani, Rob Stenders, Sander de Heer en Stefan Stasse.

Sinds de millenniumeditie in 1999 is de Radio 2 Top 2000 uitgegroeid tot een 'sentimental journey' waaraan miljoenen mensen plezier beleven via radio, televisie en internet. Vorig jaar maakte Radio 2 vanwege de jubileumeditie de tussenstand op van tien jaar Top 2000.

De Top 2000 trok in 2008 via radio, televisie en internet 10,6 miljoen mensen. Dat is 75% van de Nederlandse bevolking van tien jaar en ouder. Hiermee brak het crossmediale evenement van de publieke omroep opnieuw een record.

www.radio2.nl

Aan de redactie: