Ingezonden persbericht

De Persgroep Advertising: nieuwe advertentietarieven op basis van impact
Innovatief tariefmodel voor return-on-investment voor adverteerders

De Persgroep Advertising speelt het komende jaar in op de groeiende behoefte van adverteerders naar vereenvoudiging van de advertentietarieven. Het bedrijf lanceert een voor de dagbladensector innovatief tariefmodel met uniforme advertentieformaten en een methodiek die voor alle titels gelijk is. "De tarieven zijn gebaseerd op de impact van de advertenties en return-on-investment voor adverteerders. Op deze manier hebben we een concurrerend en toekomstgericht tariefmodel neergezet voor ons uitgebreide portfolio", aldus Wouter van der Meulen, directeur de Persgroep Advertising.

Elk dagblad en elke dagbladeditie van de Persgroep Advertising kent voortaan één basistarief voor alle commerciële advertenties. Dat betekent ook één tarief voor de verschillende formaten kranten, zoals het broadsheet of de tabloid.

Tarieven op basis van onafhankelijk onderzoek
Van der Meulen licht toe: "Het advertentiebereik - dat wil zeggen hoe vaak een advertentie bekeken wordt - bepaalt vanaf 2010 het tarief dat een adverteerder betaalt; niet langer alleen het fysieke formaat. Deze attentiewaarde is voortaan bepalend voor het basistarief van de advertentie in onze dagbladen." De attentiewaarde baseert de Persgroep Advertising op de effectmeter RReporter van onderzoeksbureau Cebuco. Dit instrument gebruikt op zijn beurt weer de resultaten uit het Reclame Reactie Onderzoek naar bijna 1.100 dagbladadvertenties. Erik Grimm, Hoofd Onderzoek Cebuco: "De Persgroep Advertising gebruikt met RReporter een objectieve bron waarbij het bedrijf de tarieven rechtstreeks aan de prestaties van hun dagbladadvertenties koppelt. Dat lijkt me een slim en verstandig gebruik van de RReporter."

Over de Persgroep Advertising
De Persgroep Advertising is de nationale verkooporganisatie van AD, de Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad, nrc.next en vanaf 1 januari 2010 ook van Het Parool. Deze merken bereiken stuk voor stuk aantrekkelijke doelgroepen en bieden ook unieke doelgroepcombinaties. De combinatie van de kranten van de Persgroep bereikt 23% van de Nederlanders. De nieuwssites trekken maandelijks ruim 4,3 miljoen unieke bezoekers. De advertentiefocus van het bedrijf is gericht op de Arbeidsmarkt, Retail, Kunst/Cultuur, Financieel/Zakelijk, Toerisme, Lifestyle, Vastgoed en Automotive. www.persgroepadvertising.nl

Noot voor redacties: