Nieuwe msn-buddy verbindt klant direct met AnderZorg-medewerker


AMSTERDAM, 20091217 -- Als eerste zorgverzekeraar van Nederland lanceert AnderZorg een msn-buddy. Een medewerker van vlees en bloed - geen chatbot - staat msn'ers te woord over premies, vergoedingen, overstappen en meer. De buddy, ontwikkeld door chatleverancier LiveCom, maakt deel uit van de najaarscampagne en blijft ook daarna actief.

Bol.com nam het virtuele hulpje Billie in dienst, XS4ALL noemt het zijne Joost, Rabobank heeft Yvette. Billie, Joost en Yvette zijn robots die veelgestelde vragen via Windows Live Messenger (beter bekend als MSN) beantwoorden. De msn-buddy van AnderZorg is anders: erachter zit geen robot, maar een medewerker van het callcenter. En dat is nieuw in de zorgsector.

Laagdrempelige zorgverzekeraar
Erwin Duursma, marketingmanager bij AnderZorg, ziet de stap als een efficiënte manier om de lijntjes tussen klant en verzekeraar te verkorten. `Wie onze buddy toevoegt, ziet AnderZorg meteen tussen z'n vrienden staan. Dat maakt dit kanaal zeer laagdrempelig. Je hebt je vraag zó gesteld, en krijgt meteen antwoord.' Zeker nu consumenten tot 31 januari 2010 van zorgverzekeraar kunnen switchen - als ze vóór 1 januari hebben opgezegd bij hun huidige verzekeraar - is die laagdrempeligheid van groot belang.

Chatten met het AnderZorg-callcenter is overigens niet nieuw: drie jaar geleden was AnderZorg de eerste zorgverzekeraar van Nederland die zijn klanten te woord stond via de chatapplicatie van LiveCom. `Dat doen we nog steeds, want chatten past bij ons beleid,' zegt Duursma. `De samenwerking met LiveCom bevalt zo goed, dat we nu ook met pro-active chat zijn begonnen.' Deze module maakt het de AnderZorg-medewerkers mogelijk online bezoekers uit te nodigen voor een chatgesprek.

Innovatie als speerpunt
Ook Morten Nijenhuis, manager klantenservice bij AnderZorg, ziet de msn-buddy als een mooie aanvulling op het bedieningsconcept. `Dit past erg goed bij onze uitstraling van moderne zorgverzekeraar. We verstevigen er het klantcontact mee. Bovendien zijn de medewerkers bijzonder enthousiast. Zij vinden het geweldig dat we inspelen op de nieuwste ontwikkelingen.'

Floris van der Veen, CEO van LiveCom, verheugt zich over het vernieuwende karakter van AnderZorg. `Dit is een zorgverzekeraar die keer op keer bewijst innovatie als speerpunt te zien. Het idee om een msn-buddy te lanceren, legden we nog geen twee maanden geleden op tafel. Nu is de buddy al een feit. Zo stimuleert AnderZorg bestaande en toekomstige klanten om hun zorgzaken online te regelen, waardoor hun premie de laagste van Nederland blijft. En dat willen we allemaal.'

Over AnderZorg
AnderZorg, de grootste online zorgverzekeraar van Nederland met ruim 100.000 klanten, biedt complete en doelgerichte service via internet. Klanten kunnen zelf, wanneer het hen uitkomt, alle zaken rond hun zorgverzekering regelen. Deze vorm van (zelf)bediening spreekt vooral jongeren (18-30 jaar) aan, die reeds vertrouwd zijn met online diensten. Als onderdeel van Menzis maakt AnderZorg gebruik van een landelijk netwerk van zorgaanbieders. Meer informatie vindt u op http://www.anderzorg.nl .

Over LiveCom
LiveCom is marktleider in Nederland op het gebied van (klant)communicatie en online conversieoplossingen. LiveCom ontwikkelt customer interaction management (CIM)-software die bedrijven in staat stelt om hun klanten efficiënt te helpen en hun operationele kosten te verlagen. Zo worden de webbased chatapplicaties van LiveCom in 21 landen gebruikt, door organisaties als ANWB, wehkamp.nl en de Nederlandse overheid. Meer informatie vindt u op http://www.livecom.net .

Een online versie van dit persbericht vindt u op http://www.livecom.net/nl/nieuws/persberichten/snel_ff_msnen_met_anderzorg.html