Ingezonden persbericht


Easynet Global Services

Easynet Global Services groeit dankzij sterke klantfocus

Amsterdam, 17 december 2009 â¤* Easynet Global Services maakt bekend dat zijn Customer Advocacy Programme de reden is voor zijn zakelijke groei in 2009. Dankzij dit programma zijn de wereldwijde activiteiten van Easynet met zestien procent gegroeid, ondanks de moeilijke economische omstandigheden.

Het bewijs van het succes van het programma ligt in enkele nieuwe wereldwijde contracten die in 2009 zijn getekend met verschillende klanten, waaronder Bridgestone Europa en Ipsos MORI.

De op consultancy gebaseerde aanpak van Easynet en de overtuiging dat klanten de hoogste waarde vertegenwoordigen zijn belangrijke factoren van het programma dat bestaat uit de volgende onderdelen.


* Easynet Customer Advisory Boards. Deze raad wordt gevormd door twaalf tot veertien klanten in iedere regio die regelmatig bij elkaar komen en een directe invloed hebben op de bedrijfsstrategie en activiteiten van Easynet.
* Customer Touch-meetings. Klanten praten Easynet-medewerkers bij over hun ervaringen met (het bedrijf ­ producten van het bedrijf / de dienstverlening door het bedrijf) en stellen verbeterpunten vast.
* Een nieuw communicatieprogramma dat ervoor zorgt dat klanten regelmatig elektronische nieuwsbrieven ontvangen met relevant bedrijfsnieuws en informatie over strategische ontwikkelingen.
* Een wereldwijd saleshandvest dat zich richt op de naleving van waarden en een consistente verkoopbenadering in alle landen waar Easynet actief is.
* Het regelmatig meten en analyseren van klantrelaties en de mate waarin beloften worden nagekomen.

Het klantportal Insite is een initiatief van de Customer Advisory Boards. Engineers van Easynet werkten samen met Customer advisory Board Members en creëerden één centrale-informatiebron voor klanten, met alle gegevens over hun netwerkoplossingen: van e-billing tot en met de afhandeling van gemelde storingen.

Christiaan de Backer van Tele Atlas/Tom Tom: 'Wat ons aanspreekt bij Easynet, zijn de korte lijn naar de klanten en hoe het bedrijf luistert naar klanten en met hen samenwerkt om de juiste oplossing te creëren. We zijn van mening dat het bedrijf meer contact heeft met zijn klanten dan andere partners van ons. Easynet benadert ons pro-actief met suggesties om verbeteringen door te voeren, zowel op het gebied van kostenefficiëntie als op het gebied van service-optimalisatie.'

Marcus Judge, werkzaam bij Kohler, is het eens met De Backer: 'De mensen en het accountmanagement zijn de grote kracht van Easynet, evenals de flexibiliteit van zakendoen. Wij ervaren dat er naar ons geluisterd wordt en dat er sprake is van een waardevolle dialoog en wederzijdse beïnvloeding.'

Koen Vanpraet, verantwoordelijk voor wereldwijde sales en marketing bij Easynet Global Services, zegt: 'De kracht van een bedrijf ligt in de mogelijkheden om te luisteren naar een klant en antwoord te bieden door te reageren op suggesties. Ons Customer Advocacy Programme zorgt ervoor dat dit gebeurt. Het resultaat is dat de klanttevredenheid sterk is toegenomen. Wij blijven ernaar streven om de verwachtingen van elke individuele klant te overtreffen. Het programma vervult hierin een sleutelrol.'

Over Easynet Global Services
Easynet is een internationale aanbieder van managed netwerken, hosting en telepresence-diensten, en levert uitstekende managed oplossingen aan middelgrote en grote ondernemingen. Easynet heeft een uitgebreide nationale en internationale netwerk- en hostinginfrastructuur, en onderscheidt zich door een uitmuntende klantenservice. De benadering van Easynet is gebaseerd op professionele expertise in het begrijpen, ontwerpen, leveren en beheren van klantgerichte oplossingen, op het vermogen tot succesvolle samenwerking met partners en op aandacht voor kwaliteit. Easynet werkt momenteel in geheel Europa en heeft tevens vestigingen in Sjanghai en Hongkong, China, en in Mumbai, India.

Dankzij deze inspanningen zijn de klanten van Easynet haar grootste voorstanders: voorbeelden zijn Bridgestone, Domo, Tele Atlas, Yakult en Hallmark. Easynet is onderdeel van British Sky Broadcasting (BSkyB). BSkyB is een beursgenoteerde onderneming met een totale marktwaarde van meer dan £ 7,4 miljard. Ga naar www.easynet.nl voor meer informatie.




Ingezonden persbericht