Sanoma Uitgevers

NUsport

Bundeling van Sportweek en NUsport

---

18.12.09

Sanoma Uitgevers bundelt de activiteiten van Sportweek en NUsport en komt vanaf half maart 2010 met één topsportmerk: NUsport. NUsport zal verschijnen als weekblad, online en mobiel.

Door het combineren van contentkwaliteit en bereik van Sportweek en NU.nl streeft Sanoma naar een plek in de top drie van de Nederlandse sportmedia. Nu zijn de sportuitgaves van Sanoma nog verspreid over drie kanalen: het weekblad Sportweek, Sportweek.nl en NUsport.nl. Door de bundeling van het bereik van Sportweek en NU.nl wordt NUsport direct de grootste Nederlandse sportsite. Bovendien ontstaat een schaalvergroting die meer mogelijkheden biedt voor de advertentie- en lezersmarkt, aldus uitgever Sport Jan Paul de Wildt.

Wederzijdse meerwaarde
Door de samenvoeging van NUsport en Sportweek ontstaat een sportmerk dat met zijn redactionele en commerciële slagkracht meer uit de markt zal halen, zegt De Wildt. In juni dit jaar is bij wijze van pilot door Sportweek en NUsport de Tour de France site opgezet. De resultaten van de pilot bevestigen de wederzijdse meerwaarde van het samenwerken.

Kansen voor NU.nl
Joris van Lierop, uitgever NU.nl, is ook enthousiast over de samenwerking: Deze opzet biedt kansen voor NU.nl om verder te groeien op het belangrijke thema sport. En ook om ons merk via nieuwe kanalen als een printuitgave bij consumenten onder de aandacht te brengen.

Naam Sportweek verdwijnt
NUsport gaat vallen onder de verantwoordelijkheid van de uitgever Sport, Jan Paul de Wildt, en wordt gehuisvest bij het sportcluster in Hoofddorp. De naam Sportweek komt te vervallen. Door de integratie van Sportweek met NUsport vervallen ruim 3 banen. De bundeling betreft een voorgenomen besluit. De ondernemingsraden zijn hier vandaag over geïnformeerd.