Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Bundeling van Sportweek en NUsport
Sanoma komt met één sterk sportmerk: NUsport

Hoofddorp, 18 december 2009 - Sanoma UUitgevers bundelt de activiteiten van Sportweek en NUsport en komt vanaf half maart 2010 met één topsportmerk: NUsport. NUsport zal verschijnen als weekblad, online en mobiel.

Door het combineren van contentkwaliteit en bereik van Sportweek en NU.nl streeft Sanoma naar een plek in de top drie van de Nederlandse sportmedia. Nu zijn de sportuitgaves van Sanoma nog verspreid over drie kanalen: het weekblad Sportweek, Sportweek.nl en NUsport.nl. 'Door de bundeling van het bereik van Sportweek en NU.nl wordt NUsport direct de grootste Nederlandse sportsite. Bovendien ontstaat een schaalvergroting die meer mogelijkheden biedt voor de advertentie- en lezersmarkt', aldus uitgever Sport Jan Paul de Wildt.

Wederzijdse meerwaarde
'Door de samenvoeging van NUsport en Sportweek ontstaat een sportmerk dat met zijn redactionele en commerciële slagkracht meer uit de markt zal halen,' zegt De Wildt. 'In juni dit jaar is bij wijze van pilot door Sportweek en NUsport de Tour de France site opgezet. De resultaten van de pilot bevestigen de wederzijdse meerwaarde van het samenwerken.'

Kansen voor NU.nl
Joris van Lierop, uitgever NU.nl, is ook enthousiast over de samenwerking: 'Deze opzet biedt kansen voor NU.nl om verder te groeien op het belangrijke thema sport. En ook om ons merk via nieuwe kanalen als een printuitgave bij consumenten onder de aandacht te brengen.'

Naam Sportweek verdwijnt

NUsport gaat vallen onder de verantwoordelijkheid van de uitgever Sport, Jan Paul de Wildt, en wordt gehuisvest bij het sportcluster in Hoofddorp. De naam Sportweek komt te vervallen. Door de integratie van Sportweek met NUsport vervallen ruim 3 banen. De bundeling betreft een voorgenomen besluit. De ondernemingsraden zijn hier vandaag over geïnformeerd.

Over Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - SSanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miiljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.

Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (