Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Clarity Commerce Solutions Nederland breidt uit

Eindhoven, 18 december 2009 - Clarity Commerce Solutions Plc, leverancier van Point of Sale-systemen voor retail en groothandel, heeft Joost Rinkes aangenomen als pre-sales consultant. Rinkes is verantwoordelijk voor de technische verkoopondersteuning en implementatie van de Clarity Live producten in Nederland, Duitsland en Nordics.

Joost Rinkes (43) is per 1 november in dienst getreden bij Clarity Commerce Solutions. Binnen zijn functie als pre-sales consultant concentreert hij zich naast de lokale technische ondersteuning tijdens sales en implementatietrajecten, op het in kaart brengen van processen bij retailers en de vertaalslag hiervan naar technische functionaliteit binnen de Clarity Live oplossingen. Joost Rinkes beschikt over 20 jaar ervaring binnen retail en hospitality-omgevingen en bekleedde uiteenlopende posities bij verschillende leveranciers op het gebied van POS-oplossingen. De laatste negen jaar was Rinkes als consultant en pre-sales consultant bij Torex verantwoordelijk voor de implementatie en verkoopondersteuning van kassasoftware bij diverse Nederlandse retailers in de food, non-food en hospitality.

Michel de Beer, divisie directeur retail EMEA bij Clarity Commerce is zeer positief over de teamuitbreiding: "Het is een goed teken dat we in de huidige economische omstandigheden nog steeds groeien en nieuwe mensen kunnen aannemen. We hebben in Nederland recent een aantal successen geboekt, die het belang voor Clarity vergroten om lokale support en delivery te kunnen bieden. We gaan het team in het eerste kwartaal van 2010 nog verder uitbreiden zodat we nog beter in kunnen spelen op de lokale marktomstandigheden. Joost Rinkes is zeer ambitieus en zal zich voor honderd procent inzetten. Zijn uitgebreide kennis en ervaring binnen retail- en hospitality omgevingen zal voor Clarity de basis zijn van waaruit verdere groei en lokale service kan worden vormgegeven."

Over Clarity Commerce
De software van Clarity helpt retail-, leisure- en entertainment bedrijven bij het binnenhalen en behouden van klanten. Door transacties efficiënter te verwerken en op te sporen worden problemen, zoals lange wachtrijen, trage klantenservice, het ontbreken van betrouwbare informatie en een slechte coördinatie van de verkoopkanalen, efficiënt opgelost. Clarity ontwikkelt vernieuwende, frisse oplossingen voor zakelijke problemen, door haar expertise vanuit andere sectoren in te zetten. Dit biedt organisaties de middelen die zij nodig hebben om meer informatie te vergaren over en van hun klanten, een meer gecontroleerde bedrijfsvoering te voeren en de winst te vergroten. Clarity is opgericht in 1993 en het hoofdkantoor is gevestigd in Basingstoke, UK. De organisatie heeft klanten uit 19 verschillende landen, waaronder Schuitema, het Dolfinarium, de Dienst Binnenwaterbeheer Amsterdam en Walibi Flevoland in Nederland; Woolworths uit Zuid-Afrika; Coop Supermarkten uit Scandinavië; John Lewis en Coop Anglia uit Groot-Brittannië en Superdrug uit Canada. Voor meer informatie over Clarity: www.claritycommerce.com