Ingezonden persbericht


AVAYA rondt overname van Nortel Enterprise Solutions af Transactie versterkt positie van Avaya als leider in zakelijke communicatie

Nieuwegein, 18 december 2009 â¤* Avaya heeft de overname van Nortel Enterprise Solutions (NES) succesvol afgerond. De overname betekent een verdere versterking van de strategische positie van Avaya als leverancier van zakelijke communicatieoplossingen en -diensten aan de markt. Dankzij de acquisitie beschikt Avaya over meer schaalgrootte, mensen, middelen en expertise om wereldwijd -haar portfolio van oplossingenn en diensten te leveren. 'Het afronden van deze acquisitie is opnieuw een belangrijke stap in de evolutie en groei van Avaya in de communicatie-industrie', zegt Kevin J. Kennedy, President en CEO van Avaya. 'Avaya en Nortel Enterprise Solutions hebben een gezamenlijke visie op de toekomst van zakelijke communicatie. Dankzij de combinatie van onze complementaire technologieportfolio's, diepgaande branchekennis, verkoopkanalen en klanten versterkt Avaya haar leiderschapspositie op het gebied van bedrijfscommunicatie. Wij helpen klanten bij het reduceren van kosten, het vereenvoudigen van hun bedrijfsvoering en het versterken van hun flexibiliteit.'

Dankzij de overname beschikt Avaya over een uitgebreider partnerkanaal, een breder portfolio, een groter klantenbestand en betere mogelijkheden om wereldwijd te concurreren. Het bedrijf breidt tevens zijn samenwerking uit met system integrators en serviceproviders die de zakelijke markt bedienen. Ongeveer zesduizend NES-medewerkers stappen over naar Avaya. Dat is inclusief 25 topmanagers. Joel Hackney, voormalig President van Nortel Enterprise Solutions, treedt toe tot het Executive Committee van Avaya als Senior Vice-President en wordt President van het onderdeel Government Solutions and Data.

'Naast hoogwaardige technologie en een uitstekende relatie met klanten brengt NES talentvolle medewerkers in sales, systeemengineering, marketing en andere gebieden mee', zegt Kennedy. 'Wij zijn ervan overtuigd dat onze mogelijkheden om te innoveren en oplossingen te ontwikkelen, hierdoor verbeteren.'

Avaya start per direct met het uitvoeren van integratieplannen waarbij de bedrijfs- en klantactiviteiten samengevoegd worden. Het bedrijf verwacht binnen dertig dagen meer informatie bekend te kunnen maken over de gecombineerde product-road-map en het productportfolio.

Over Avaya
Avaya is wereldwijd marktleider in zakelijke communicatiesystemen. Het bedrijf levert Unified Communications, contactcenteroplossingen en gerelateerde diensten direct en via zijn partnerkanaal aan vooraanstaande organisaties over de gehele wereld. Bedrijven van elke omvang vertrouwen op Avaya voor state-of-the-art communicatie die de efficiëntie, samenwerking, klantenservice en concurrentiekracht verbetert. Voor meer informatie: www.avaya.nl.