Cap Gemini Nederland



NIEUWSBERICHT

Utrecht, 21 december 2009

Economische crisis opent nieuw perspectief op mobiliteit

De economische crisis zorgt tijdelijk voor minder oponthoud op de wegen. Slechts extreme weersomstandigheden leiden nog tot filerecords dit jaar. Heeft de aanpak van het fileprobleem nu minder urgentie? Integendeel. Een aantal bedrijven, waaronder Capgemini, heeft dit jaar juist concrete maatregelen genomen om het reisgedrag van medewerkers te veranderen. Welke kansen biedt de crisis ons om straks op een meer duurzame manier met mobiliteit om te gaan? Ontstaan er nieuwe bedrijfsvoeringconcepten?

Uit de eigen periodieke medewerkertevredenheidsonderzoeken van Capgemini kwam steevast de ergernis naar voren over de toenemende reistijd door files en de impact daarvan op de work-life balance. Tegelijkertijd werd zichtbaar hoeveel geld er omging in autobrandstof en becijferde de mobiliteitsafdeling van Capgemini dat (bij onveranderd beleid) de invoering van de kilometerprijs Capgemini meer dan 5 miljoen per jaar zou gaan kosten, bovenop de bestaande autokosten. De verbouwing van de A2 rond Utrecht met grote gevolgen voor de bereikbaarheid van het eigen hoofdkantoor in Utrecht, maakte het beeld compleet.

De discussie over mobiliteit is voor Capgemini in Nederland inmiddels de kern geworden van de positionering als dienstverlener en is soepel overgegaan in een bedrijfseconomische overweging. De fundamentele discussie heeft geleid tot de vraag: Hoe gaan we in de toekomst onze markt bedienen, vanuit welke locaties en wat impliceert dit voor onze primaire processen?

Wilt u meer weten over de kansen die de crisis biedt om juist nu aan de slag te gaan met mobiliteit? Lees verder in het rapport Trends in Mobiliteit 2009 of stuur uw reactie naar tim.nl@capgemini.com.

EINDE NIEUWSBERICHT

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business ExperienceTM - samen met zijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore®, met als doel de juiste balans te bieden in het beste talent van verschillende locaties dat als een team samenwerkt om de optimale oplossing voor klanten te creëren en leveren. Capgemini heeft vestigingen in meer dan 30 landen en heeft wereldwijd 90.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2008 een omzet van 8,7 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com. Rightshore® is een gedeponeerd handelsmerk van Capgemini.