Ingezonden persbericht


Media alert

Hilversum/Groot-Bijgaarden, 21 december 2009 - Veronica Holding en de Belgische mediagroep Corelio feliciteren NRC Media van harte met de nieuwe stap die zij zetten als zelfstandig onderdeel binnen de nieuw te vormen NRC Holding.

Guido van Nispen, algemeen directeur Veronica Holding: 'Wij waren graag de uitdaging aangegaan NRC een zelfstandig systeemmediabedrijf te laten vormen, dat duurzaam onderneemt in het Nederlandse medialandschap. Een bedrijf dat ons inziens voldoende gewicht én innovatief vermogen heeft om te kunnen blijven voorzien in de snel veranderende vraag van de Nederlandse mediaconsument. Wij wensen NRC Media vanzelfsprekend veel succes bij de uitvoering van hun toekomstplannen.'

Vereniging Veronica, waar Veronica Holding onderdeel van is, heeft een commerciële en scheppende rol in het Nederlandse medialandschap. De holding investeert vanuit de bekende Veronica pioniersgeest zowel intern als extern in de ontwikkeling van jong en ondernemend media talent en de daarbij behorende nieuwe business modellen. Dit op het gebied van radio, print, TV, internet en sociale netwerken. Voor de uitvoering van haar missie werkt Veronica Holding graag samen met partijen zoals Corelio en zal dit ook in de toekomst blijven doen. Partijen die eveneens staan voor innovatie en duurzaam ondernemen.

Corelio heeft ervaring in België met het laten groeien van kwaliteitsmedia. De Standaard is de marktleider onder de kwaliteitskranten en ontwikkelde een zeer sterke site www.standaard.be.

Over Veronica Holding
Bij Veronica staat ontwikkeling van jong en ondernemend talent en nieuwe business modellen, op het gebied van radio, print TV, internet en nieuwe media, centraal. Dit krijgt vorm in verschillende activiteiten: V-Academy, de kweekvijver voor jonge, veelbelovende mediatalenten die tijdens een praktische stage opgeleid willen worden tot crossmediale professionals; V-Radio, het webradiostation van V-Academy; Kink FM, het radiostation met de betere popmuziek, 24 uur per dag, 7 dagen per week via kabel, Internet en iTunes; Veronica Story, waar de geschiedenis van Veronica wordt bijgehouden en Veronica Medialab dat nauwgezet de ontwikkelingen op de mediamarkt volgt, zelf activiteiten in nieuwe media ontwikkelt en investeert in Nederlandse startende media ondernemingen. Dit allemaal met het vooruitstrevende en uitdagende pionierskarakter waar Veronica voor staat. Meer informatie op: www.verenigingveronica.nl.

Over Corelio
Corelio is de geïntegreerde mediagroep in België voor zowel het Nederlandstalig als Franstalig gebied. Via onder meer de titels De Standaard, Het Nieuwsblad en Les Editions de l'Avenir en het huis aan huisblad Passe-Partout wordt meer dan de helft van de inwoners van België bereikt. Met schaalvergroting voor ogen kijkt Corelio steeds meer over de landsgrenzen heen. Zo heeft de overname van de handelsdrukkerij Nevada-Nimifi in 2008 de positie van Corelio Print vooral op de Franse en Nederlandse markt verstevigd. Corelio telt 2000 medewerkers en realiseerde in 2008 een omzet van 410,5 miljoen euro. Voor meer informatie: www.corelio.be