Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Onderzoek bewijst: baby's rustiger met labeldoekjes

Producent Snoozebaby brengt nu ook labeldoekjes van organic cotton

Labeldoekjes, doekjes voor baby's met labels die verschillen in grootte, kleur en materiaal, bieden troost en werken rustgevend, zo blijkt uit onderzoek van het Nederlandse babymerk Snoozebaby. In de test* kreeg de helft van de ouders een labeldoekje en de andere helft een dummydoekje, zonder labels. De eerste groep was evident positiever over de werking van het doekje dan de ouders die het dummydoekje hadden ontvangen: 64 procent van de ouders erkent de rustgevende werking van de labels. Sinds deze maand zijn tevens labeldoekjes van Snoozebaby verkrijgbaar die gemaakt zijn van organic cotton, geteeld zonder kunstmest en zonder gebruik van synthetische bestrijdingsmiddelen.

Uit het onderzoek blijkt dat 93 procent van de baby's de labels opzoekt en er mee speelt en aan friemelt. 81 procent ziet het labeldoekje als afleiding en ook de vergelijking met speelgoed wordt gemaakt. Daarnaast bevestigen de ouders de extra functionaliteiten. De labeldoekjes zijn niet alleen een ideale afleiding, ze zijn dankzij de verschillende getallen op de labels, kleuren en afbeeldingen van dieren ook nog eens leerzaam en ze stimuleren de fijne motoriek en bevorderen de tastzin. De meeste producten zijn gemaakt van de basismaterialen velours en jersey, die de geur van het kind opnemen. Samen met de labels geven ze een vertrouwd gevoel.

Duurzaam ondernemen

Snoozebaby heeft zich tot doel gesteld zijn producten zo duurzaam mogelijk te produceren. Bij de ontwikkeling van de collectie wil het merk het milieu en de omgeving zo min mogelijk belasten. Hiervoor is Snoozebaby aangesloten bij MADE-BY, een door Solidaridad opgerichte organisatie die fashionmerken en -retailers ondersteunt bij het produceren van de collecties met respect voor mens en milieu. Samen met MADE-BY maakt Snoozebaby zich sterk de sociale omstandigheden in de fabrieken te verbeteren en de collectie zo milieuvriendelijk te produceren. De eerste stap is inmiddels gezet: vandaag brengt het babymerk zijn eerste organic cotton-lijn op de markt. De producten zijn gemaakt van biologisch katoen, katoen waarbij bij de teelt geen kunstmest en synthetische bestrijdingsmiddelen gebruikt worden. Daarnaast doneert Snoozebaby een deel van deze omzet aan Stichting Max. Met dit geld worden drinkwaterprojecten in Bangladesh gefinancierd om kindersterfte te bestrijden.


* Het onderzoek is uitgevoerd onder 110 Nederlandse ouderparen. De helft van de deelnemers kreeg een doekje met labels, de andere helft een doekje zonder labels.

Over Snoozebaby
Snoozebaby is opgericht in 2005 door Marleen Rameckers. De voormalig marketeer bij ABN AMRO ondervond uit eigen ervaring dat de zachte materialen van labels en knuffels een rustgevende werking hadden op haar kindje. Bij gebrek aan labelproducten in de markt, startte ze zelf het concept. De producten zijn hip en trendy, maar bovenal multifunctioneel. Door de keuze van de materialen en productiewijze hebben de producten een goede kwaliteit en kunnen ze intensief worden gebruikt.

Over MADE-BY
MADE-BY is een overkoepelend label voor mode die geproduceerd wordt met respect voor mens en milieu. Samen met de aangesloten modemerken, waaronder Snoozebaby, Claudia Sträter, Edun (van pop-icoon Bono), Jackpot, Kuyichi, Nomad en het label Pure van de Bijenkorf, werkt MADE-BY aan het verbeteren van de milieu- en arbeidsomstandigheden in de hele productieketen. Dit gebeurt o.a. door het gebruik van biologisch katoen en samenwerking met fabrieken met goede arbeidsomstandigheden. De collecties van deze merkenzijn herkenbaar aan het blauwe MADE-BY knoopje. In 2008 heeft MADE-BY kantoren geopend in Duitsland en de UK. Kijk voor meer informatie op MADE-BY.nl.



Ingezonden persbericht