Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

SNS Bank wint Global Excellence Award for Business Process Management & Workflow door gebruik van Red Hat's JBoss Enterprise Middleware

SNS Bank vermindert kosten en verbetert prestaties met JBoss Enterprise Middleware, jBPM process engine

Amersfoort, 22 december 2009 - Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), marktleider in opensourceoplossingen, maakt vandaag bekend dat zijn klant SNS Bank de Silver Award for Global Excellence in Business Process Management (BPM) & Workflow heeft ontvangen. SNS Bank integreerde Red Hat's JBoss jBPM process engine met zijn rules engine en front end web applicaties om uitwisselingen tussen afdelingen, klanten en applicaties te stroomlijnen.

De Global Excellence Awards, georganiseerd door Future Strategies Inc., werd gepresenteerd en voorgezeten door Derek Miers, CEO van BPMFocus.org. Inzendingen voor de awards werden geselecteerd uit vijf geografische regio´s: Europa, Midden-Oosten en Afrika, Noord-Amerika, Pacific Rim en Zuid & Midden-Amerika. SNS Bank was de winnaar van de Silver Award in de Europese categorie en genomineerd door Red Hat.

"Dit is een belangrijke prestatie in een zwaar concurrerende markt. We zijn blij met deze erkenning en trots dat we de SNS Bank konden helpen de overgang te maken van traditionele bankdiensten naar volledig STP en BPM gedreven bancaire oplossingen die banken kunnen helpen te overleven in het huidige financiële klimaat," zegt Sandor Klein, regiomanager Benelux, Oost-Europa & Rusland bij Red Hat. "Wij beschouwen deze award als een erkenning voor onze visie en de potentiële strategische voordelen van JBoss Enterprise Middleware."

Het doel van de SNS Bank was zijn klanten in staat te stellen te profiteren van online bankieren waarbij ze totale kosten voor de instelling reduceren. De bank bereikte dit doel door het volledig automatiseren van zijn business processen door middel van de JBoss jBPM process engine die de benodigde tijd voor het verwerken van verzoeken voor spaarproducten verkort van twee weken naar enkel twee dagen. Daarnaast hielp het met de integratie van online Straight Through Processing (STP), een belangrijk onderdeel van kosteneffectief bankieren.

"Wij zijn verheugd dat we de Silver Award in ontvangst mogen nemen. Het bevestigt dat we op de juiste weg zitten met de toepassing van innovatieve BPM-technieken om onze klanten te voorzien van een volledige online Straight Through Processing (STP) ervaring," zegt Maurice de Château, Systems Specialist, SNS Bank. "Onze IT-afdeling kon dit bewerkstelligen terwijl ze ook rekening hielden met de behoeften van onze business en marketing stakeholders. Nu is een sterk verbeterde time-to-market mogelijk en kunnen we onafhankelijke marketingcampagnes laten lopen terwijl de klanttevredenheid wordt verbeterd. Het gebruik van de jBPM process engine samen met andere JBoss middleware-oplossingen en Red Hat ondersteuning bleken essentieel voor onze continue inspanningen om de eerste internetgebaseerde bank in Nederland te worden."

De case studies van alle finalisten worden gepubliceerd in de jaarlijkse uitgave van BPM Excellence in Practice door Future Strategies Inc. Meer details over de eisen van de case study zijn online te vinden op www.bpmf.org.

Kijk voor meer informatie over Red Hat op: www.redhat.com. Voor meer nieuws, zie www.press.redhat.com.


Ingezonden persbericht