TROS

Afdeling Communicatie
Hilversum, 22-12-2009

Televisie
RADAR

KIJKCIJFERRECORD RADAR

Met de laatste uitzending in 2009 wist het TROS-consumentenprogramma RADAR gisteravond een record aantal kijkers te trekken. De uitzending is goed voor 2.371 miljoen kijkers (kijkdichtheid 15.7%). Het laatste record dateerde van 2 februari dit jaar toen RADAR 2.342 miljoen kijkers trok (kijkdichtheid 15.6%). Het record kan, door uitgesteld kijken binnen zes dagen na uitzending, nog worden aangescherpt.

RADAR reikte gisteren de Loden Leeuw uit aan KPN Hi voor meest irritante reclamespot. Frans Bauer nam de Loden Leeuw in ontvangst als meest irritante BN'er in een commercial.

Op 4 januari 2010 is een nieuwe aflevering van RADAR te zien. Een bijzondere uitzending omdat het programma dan 15 jaar bestaat.

Niet alleen RADAR was goed bekeken, ook Het Mooiste Meisje van de Klas van Jaap Jongbloed en actualiteitenrubriek EenVandaag scoorden (ruim) boven de één miljoen kijkers (respectievelijk 1.695 en 1.061 miljoen kijkers).