Ingezonden persbericht


News

Press release

Cisco en Azlan, drivers achter nieuwe trends

en ontwikkelingen

Utrecht, 22 december 2009 - Ondanks een dalende markt zijn er nog nooit zoveel nieuwe trends en initiatieven ontwikkeld als nu. De afgelopen 20 jaar hebben we keihard gebouwd aan het opzetten en bouwen van het internet. Connecting people was het doel en in de basis hebben we dat doel inmiddels bereikt. Gebruikers kunnen anytime, anywhere inloggen om bankzaken te regelen, virtueel te shoppen, informatie op te zoeken en hun netwerk te onderhouden. Door de ontwikkelingen van de afgelopen periode kunnen we concluderen dat we aan de vooravond staan van een nieuwe generatie ICT.

"De nieuwe ideeën zijn haast revolutionair te noemen", zegt Marc Schuller, Business Unit Manager Cisco van Azlan Nederland. De afgelopen paar maanden zijn we meegenomen in zo-veel nieuwe technologieën dat ons enthousiasme niet meer te beteugelen was. We werden binnen de business development afdeling van de ene trend naar een andere nieuwe technologie "geslingerd". We wisten dat het er veel waren, maar het bleken er meer te zijn dan we dachten en de aankomende 2 jaar zal Cisco zijn prioriteiten verdubbelen.

We hebben de afgelopen periode het voorrecht gehad om veel sales- en marketingplannen te mogen maken omdat Azlan in deze tijd door veel vendoren gezien wordt als de go-to-market partij voor wat betreft innovatieve en creatieve oplossingen.

"Het is echt leuk, wekelijks kunnen we met klanten bellen om ze te informeren wat er nu weer speelt op het gebied van trends", aldus Schuller.

De IT-spending binnen bedrijven zal binnen nu en 3 jaar sterk veranderen. Daar waar boarderless networking nu nog gezien wordt als 'nice to have' zullen bedrijven zich op korte termijn gaan realiseren dat dit type infrastructuren een 'need to have' wordt om op ICT gebied de concurrentie aan te kunnen gaan. We maken het ze ook wel makkelijk, want deze standaard technologien (routing, switching, VOIP, etc.) worden geconsolideerd naar een of meerdere virtuele servers.

Er zal meer focus komen te liggen op strategische ICT en applicaties die zullen helpen bij de "nieuwe manier van werken".

Naast laptops worden mobiele telefoons enorm powerfull en de kans is groot dat bedrijven meer gaan werken met thin-clients, de data zal dan vaker extern worden opgeslagen op servers. Een van de redenen waarom Azlan zwaar inzet op Cisco UCS, Virtualisatie in combinatie met Storage.

Nano- technologie zal gaan doorbreken, iets wat er toe zal gaan leiden dat de gebruikelijke username en wachtwoord combinatie niet meer veilig genoeg is. RFID is daardoor flink in opkomst. Er zijn zelfs al vendoren die hun financiële reserves aanspreken om te kunnen investeren in chiptechnieken en technologieën om gebruikers te kunnen laten inloggen via Iris scanning en/of fingerprints. De volgende stap is mogelijk zelfs het implementeren van chips in het menselijk lichaam, zoals nu al bij veel van onze huisdieren gebeurt.

Op Small Business legt Cisco momenteel de zwaarste focus, omdat deze groep het grootste groeipotentieel heeft. Binnen 4 jaar zal Cisco naar verwachting de meeste omzet uit dit markt segment halen. Gezien de focus op B2B en B2C wordt Azlan global gezien als een van de belangrijkste partners binnen het kanaal.

Binnen Small Business valt ook de consumer-market. Veel huishoudens hebben al een netwerkje liggen en de 'PC on your TV' maakt nu ook zijn entree. Een simpele volgende stap is telepresence dat naar verwachting evolueert in het naar de huiskamer brengen van hologrammen. Parallel hieraan zullen er via het connecting real estates portfolio en bijvoorbeeld via PoE switches zal de ICT een onmisbaar instrument worden in de dagelijkse handelingen in huis. Via de iPhone kunnen we keukenapparatuur aansturen, toegang, temperatuur en licht bedienen en op afstand via camera's een oogje in het zeil houden.

Via social-media en web 2.0 zal Azlan vanaf januari dagelijks kenbaar gaan maken waar Cisco en Tech Data/Azlan zich mee bezig houden. Azlan heeft een team van 3 dedicated mensen die zich bezig gaan houden met de introductie hiervan.Via bijvoorbeeld You-Tube, Twitter, Facebook en Linked-In zullen zij continu informatie en trends sharen. Azlan creërt hierbij communities waarin wij mensen uit de hele wereld met elkaar in contact zullen brengen.

Marc Schuller: "Cisco is een van de vendors die er in de volledige breedte voor kan zorgen dat dit allemaal mogelijk kan worden gemaakt. Dit is slechts een greep uit de vele nieuwe trends, ontwikkelingen, prioriteiten en nieuwe technologieën waar Cisco & Azlan mee bezig zijn om ervoor te zorgen dat we kunnen overleven in de ICT".

Voor meer informatie: twitter.com/AzlanNL / www.azlan.nl / www.azlantraining.nl

Over Azlan
Azlan, de Enterprise divisie van de Tech Data Coöperatie, is een leidende, value-added distributeur in networking, communicatie, midrange enterprise servers, opslag en software oplossingen in Europa. We zorgen voor snelle en kostenbesparende Europese distributie van producten en oplossingen voor marktleiders zoals Cisco, VMware of HP.

Azlan voorziet een gevarieerd aantal waarde creërende services, inclusief channel development, marketing en sales ondersteuning, training en certificering en het financiele programma's gemaakt voor het assisteren van vendor en reseller in het ontwikkelen van hun Enterprise en Middensegment mogelijkheden.

Azlan bouwt op 25 jaar geschiedenis van expertise en kennis, is nu onderdeel van de Tech Data Coöperatie, welke Azlan in 2003 overnam. Tech Data genereerde 24,1 miljard netto omzet voor het fiscale jaareinde op 31 januari 2009. Tech Data, opgericht in 1974, is een leidende distributeur in IT producten, met meer dan 100.000 klanten in meer dan 100 landen.

Voor meer informatie kunt u terecht op: www.azlan.nl / www.azlantraining.nl

Over Tech Data
Tech Data Nederland B.V. is onderdeel van Tech Data Corporation (Nasdaq: TECD), opgericht in 1974 en een vooraanstaand wereldwijd aanbieder van IT-producten, logistiek management en overige diensten met een toegevoegde waarde. Het Fortune 500 bedrijf (105e plaats) en haar dochterbedrijven leveren aan meer dan 90.000 technologie-resellers in de Verenigde Staten, Canada, het Caraïbisch Gebied, Latijns-Amerika, Europa en het Midden-Oosten. Het uitgebreide dienstenaanbod van Tech Data omvat technische ondersteuning, financieringsmogelijkheden en configuratiediensten, alsmede een volledige serie bekroonde oplossingen op het gebied van e-commerce. Het bedrijf heeft het afgelopen boekjaar, dat eindigde op 31 januari 2008, voor 23,4 miljard USD aan verkopen gerealiseerd.

Voor meer informatie kunt u terecht op: www.techdata.nl