Ingezonden persbericht


Unica erkend als leider in cross-channel campagnemanagement

Amsterdam, 22 december 2009 - Unica Corporation (Nasdaq: UNCA), toonaangevende leverancier van marketingsoftware, is door het onafhankelijke onderzoeksbureau Forrester Research, Inc. benoemd tot leider in The Forrester Wave(TM): Cross-Channel Campaign Management, Q4 2009, uitgegeven in december 2009.

Volgens Forrester zullen traditionele campagnemanagementtools een stille dood sterven. Dit wordt veroorzaakt door veranderd consumentengedrag en de algemene ineffectiviteit van traditionele marketingprogramma's. Daarom zoeken marketeers nu cross-channel campagnemanagementoplossingen (CCCM) die uiterst persoonlijke en relevante communicatie leveren via diverse interactieve kanalen, zoals het internet. Ook moeten deze oplossingen het mogelijk maken om communicatie te optimaliseren, kanalen te integreren en klantprofielen te onderscheiden.

Forrester evalueerde CCCM-leveranciers op 91 criteria en loofde het Unica-platform voor zijn diepgang, strategie en solide klantenprogramma. Het bureau prees ook de mogelijkheden die Unica biedt voor campagneontwerp, optimalisatie, cross-channel integratie en datamanagement.

"Het is een grote eer en prestatie om erkend te worden als een leider in deze meest recente Forrester Wave. Het onderzoeksbureau beschrijft hierin duidelijk onze focus op het ondersteunen van marketeers bij het inzetten van interactieve marketing", zegt Marcel Holsheimer, vicepresident Marketing EMEA van Unica Corporation. "Zoals Forrester zelf al aangeeft, hebben marketeers behoefte aan nieuwe middelen voor de overgang van traditionele programma's naar persoonlijke en relevante communicatie via verschillende interactieve en directe kanalen. Unica Interactieve Marketing ontving de hoogste score in het onderzoek voor wat betreft portfolio en strategie. Deze oplossing biedt tools waarmee marketeers succes kunnen boeken."

###

Over Unica

Unica Corporation (Nasdaq: UNCA) is een toonaangevende leverancier van marketingsoftwareoplossingen. De geavanceerde set van enterprise marketing management- en on-demand marketingoplossingen stelt klanten in staat om hun passie voor marketing om te zetten in waardevolle klantrelaties en meetbaar zakelijk succes. Met de oplossingen van Unica kan een organisatie al haar online en offline marketing integreren en stroomlijnen. De interactieve benadering van Unica omvat klant- en webanalyse, gecentraliseerde besluitvorming, cross-channel uitvoering en geïntegreerde marketing-operations. Unica telt wereldwijd meer dan duizend klanten die de Unica-marketingsoftware inzetten voor hun campagnes.

Het hoofdkantoor van Unica is gevestigd in Waltham, Massachusetts (VS). Verder heeft het bedrijf kantoren over de gehele wereld. Meer informatie is beschikbaar op www.unica.com/benelux.