Ingezonden persbericht


Kerstverkopen Intratuin laten 4% groei zien

De kerstverkopen bij Intratuin laten in 2009 een omzetgroei zien van 4% ten opzichte van vorig jaar. De marktleider op het gebied van kerstartikelen breekt daarmee het record van de kerstverkopen in 2008. Dat Intratuin zo'n groei in tijden als deze weet te realiseren, is goed te verklaren. De stijging is volgens de tuincentrumketen namelijk toe te schrijven aan de behoefte van consumenten aan een vertrouwde en traditionele kerst die vooral thuis gevierd wordt.

Ook Detailhandel Nederland laat weten dat consumenten de kerst vaker dan ooit thuis vieren. Familie en thuisgevoel zijn hierbij belangrijk. Met een groot gezelschap uitgebreid dineren aan mooi gedekte tafel in een prachtig versierd huis is daarbij belangrijk. Ondanks de huidige economische situatie wordt er bij Intratuin dan ook massaal ingekocht om die kerstsfeer in huis te halen. Naast de traditionele kerstboom, gaat er vooral veel kerstversiering over de toonbank. Niet alleen voor in de boom, maar ook voor bijvoorbeeld decoratie op tafel of in de vensterbank.

Over Intratuin
Intratuin, de groene belevenis. Intratuin is een belevenis in elk seizoen. Als tuincentrum en sfeerwinkel maakt Intratuin winkelen voor tuin, huis en balkon tot een plezierige én inspirerende vrijetijdsbesteding. Kleurrijk, met een overvloed aan planten en bloemen. Sfeervol, met een ruim aanbod woonaccessoires en seizoensartikelen. Praktisch, met een compleet assortiment dierenverzorgingsproducten. Gastvrij met een gezellige horecagelegenheid en een speelhoek voor kinderen. En altijd biedt Intratuin iets extra's: stylingtips, speciale acties en creatieve workshops die onze klanten elk bezoek weer op nieuwe tuin- en woonideeën brengen. Onlangs ontving Intratuin de prijs voor Beste Winkelketen in Nederland in de categorie Tuin & Dier.

Noot voor redacties