Nominaties Citymarketing Innovatie Awards 2010 bekend

04/01/2010 10:00

VVV Nederland

Uitreiking op 14 januari tijdens Citymarketing Innovatiedag te Utrecht

De nominaties voor de Nederlandse Citymarketing Innovatie Award en de Stimulerings Award 2010 zijn vandaag bekend gemaakt. De prestigieuze prijzen voor innovatieve initiatieven op het gebied van citymarketing worden uitgereikt tijdens de Citymarketing Innovatiedag op 14 januari 2010 in het hoofdkantoor van Rabobank Nederland in Utrecht.

Jury

Uit vele tientallen inzendingen uit het hele land werden zes initiatieven genomineerd voor de finale. Een vakjury, bestaande Ivo Opstelten (VVD-voorzitter en interim-burgemeester van Tilburg), Adjiedj Bakas (trendwatcher), Loek Hermans (voorzitter MKB Nederland), Erik van Zwam (hoofdredacteur Binnenlands Bestuur), Robert Govers (auteur 'Place Branding', KU Leuven) en Marcel Schonenberg (directeur Beurs van Berlage) kiest de winnende inzendingen.

Nominaties Citymarketing Innovatie Award

De drie kanshebbers voor 2010 zijn 5X5X5, The Truth about Amsterdam en Spot Groningen. 5X5X5 is een initiatief dat jonge Venlonaren in beeld zet die ieder op hun eigen manier de stad leuker beter of interessanter maken in de vorm van een innovatieve kettingbrief methode. Het ATCB reageerde afgelopen jaar op een voor Amsterdam uiterst negatief nieuws-item op Fox News met het filmpje The Truth about Amsterdam op YouTube. De gekleurde mening van presentator Bill OReilly werd op een grappige manier met cijfers belachelijk gemaakt. En Spot Groningen komt er op neer dat in Groningen de eerste user generated tv commercials voor gebiedsmarketing ter wereld zijn gemaakt.

Nominaties Citymarketing Stimulerings Award

Voor de Stimulerings Award 2010 komen de BIZ Hoogeveen, Gids in eigen stad en Proefwonen Drenthe in aanmerking. Hoogeveen is naar eigen zeggen de eerste plaats in Nederland waar een Bedrijven Investerings Zone in het centrum wordt opgericht. 'Gids in eigen stad' combineert burgertrots met de behoefte van bezoekers aan contact met de lokale bevolking. Elke trotse burger kan met hulp van nieuwe sociale (online) netwerken een rondleiding verzorgen door zijn of haar eigen stad. Proefwonen in Drenthe laat potentiële klanten op een even simpele als briljante manier ervaren hoe wonen in Drenthe echt is. 'Sampling', maar dan in een gebiedsmarketing concept.

Reis naar Nice

De winnaars ontvangen naast een unieke zilveren award onder meer ook een geheel verzorgde reis naar het prestigieuze internationale citymarketing congres 'Selling Cities' in de Franse badplaats Nice.

Innovatiedag

De Citymarketing Innovatiedag op 14 januari in Utrecht is een initiatief van het Netwerk Citymarketing, het landelijke platform voor citymarketing in Nederland. Meer informatie is te vinden op www.netwerkcitymarketing.nl, waar u zich ook kunt aanmelden voor het vernieuwende evenement.





http://www.netwerkcitymarketing.nl