FloraHolland


FloraHolland Connect en Klokservice harmoniseren tarieven

FLORAHOLLAND, 4 januari 2010 (persbericht) - Vanaf 1 februari 2010 worden de bemiddelingstarieven, die FloraHolland Connect en Klokservice aan kopers berekenen, geharmoniseerd. Met deze harmonisatie komt een einde aan de door kopers en kwekers ervaren onduidelijkheid over verschillen in dienstverlening en tariefstelling. Het nieuwe tarievenstelsel wordt voor zowel kleine als grote klanten ingevoerd. Het hoogste provisiepercentage van FloraHolland Connect daalt en de minimumheffing van acht euro voor Klokservice verdwijnt. Nieuw is een jaarlijkse fee die aan alle bemiddelingsklanten in rekening wordt gebracht.

Sinds een aantal jaren is het voor klokkopers mogelijk om op de regionale vestigingen Venlo, Bleiswijk en Eelde producten te bestellen die niet of in onvoldoende aantallen voor de klok komen. Deze dienstverlening, Klokservice genaamd, komt sterk overeen met de bemiddelingsactiviteiten van FloraHolland Connect. Harmonisatie is daarom een logische stap. De tarieven aan kwekerszijde zijn al enkele jaren terug gelijk getrokken. Met de jaarlijkse fee krijgen kopers toegang tot de basisdienstverlening van Klokservice en FloraHolland Connect. Verder betalen klanten een serviceheffing gebaseerd op een getrapte omzetstaffel, waarbij geen minimumbedrag wordt geheven.

Meer informatie over de bemiddelingstarieven van Klokservice en FloraHolland Connect is te vinden op www.floraholland.com.