Persbericht

4 januari, 2010

FABORY vernieuwt webshop met Unic en hybris

~ Specifieke productinformatie essentieel voor webwinkel ~

Bevestigingsartikelen specialist FABORY heeft onlangs zijn webshop vernieuwd in samenwerking met hybris, leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software, en hybris' implementatiepartner Unic. De implementatiefase van de webwinkel heeft ongeveer negen maanden geduurd en is sinds oktober 2009 live. FABORY maakt voor de nieuwe online shop gebruik van het hybris-platform dat wordt ingezet voor de e-commerce-software en het toekomstige Product Information Management (PIM)-systeem. Daarnaast was Unic verantwoordelijk voor het gehele functionele ontwerp en de implementatie.

Met het oog op internationalisering - uitbreiding naar 14 landen - en de mogelijkheid tot verrijking van specifieke productinformatie, heeft FABORY besloten een externe partij in de arm te nemen om de webshop te vernieuwen. Het platform waar FABORY voorheen gebruik van maakte was hiervoor niet geavanceerd en stabiel genoeg. Het assortiment bestaat op dit moment voornamelijk uit bouten, moeren, schroeven en andere bevestigingsartikelen en gereedschappen. Deze producten behoeven een gedetailleerde omschrijving waardoor de specificatie van productinformatie in de webshop noodzakelijk is.

Daarnaast biedt FABORY met de nieuwe webshop klanten de mogelijkheid om zelf een catalogus samen te stellen met de producten en materialen die voor hen van toepassing zijn, de zogenoemde 'bedrijfscatalogus'. Hierin staan alle favoriete producten en - indien aanwezig - eerder aangemaakte bestellijsten, zodat klanten niet bij ieder nieuw bezoek aan de webshop producten bij elkaar hoeven te zoeken. Dit versnelt het bestelproces en klanten kunnen efficiënter gebruikmaken van de webwinkel.

"Unic heeft ons vanaf het begin tot aan de implementatiefase begeleid", aldus Henk Mugge, e-business manager bij FABORY. "Het gehele consultancytraject is goed verlopen. Zij hebben ons hierin duidelijk geadviseerd over hoe om te gaan met specifieke problemen zoals bijvoorbeeld het beheersbaar maken van productinformatie. We hebben nu een geavanceerd e-commerce-systeem en zijn erg blij met het resultaat. Daarnaast kijken we uit naar de volgende fase waarin we de webshop gaan promoten naar 14 verschillende landen."

"FABORY maakt op dit moment gebruik van een basis content managementsysteem dat in de aankomende tijd nog verder verfijnd wordt", zegt Henk-Jan van der Weide, regional manager Benelux bij hybris. "Het systeem wordt dan nog geavanceerder zodat de webshop efficiënter en gebruiksvriendelijker wordt."

(357 woorden)

VOOR DE REDACTIE