Ingezonden persbericht


Persbericht 4 januari 2010

Hans van Oel nieuwe directeur Museumgroep Leiden

Hans van Oel treedt per 1 februari 2010 aan als directeur van de Museumgroep Leiden (het samenwerkingsverband van de zeven grootste Leidse musea). De historicus en marketeer is afkomstig van Museum Naturalis in Leiden waar hij sinds 2006 marketingmanager was.

Als marketeer heeft Hans van Oel diverse managementfuncties vervuld in het bedrijfsleven. Zo was hij voor zijn overstap naar de culturele sector Manager Bereikbaarheid van Luchthaven Schiphol. Naast zijn werk bij Naturalis is hij ook betrokken bij andere, voornamelijk culturele, organisaties. Tevens is/was hij bestuurslid van de Vereniging van Science Centra, lid van de Raad van Toezicht van het SieboldHuis, bestuurslid van Museumgroep Leiden en bestuurslid van Leiden Marketing.

De Leidse musea hebben met Museumgroep Leiden een samenwerkingsvorm gevonden die uniek is voor Nederland. Hiermee lopen de Leidse musea voorop in het door het ministerie van OCW beoogde beleid van meer samenwerking tussen de culturele instellingen. De nieuwe directeur heeft als opdracht deze samenwerking de komende jaren verder uit te bouwen.

Niet alleen de samenwerking tussen de musea wordt versterkt; Museumgroep Leiden zal zich ook sterker profileren als samenwerkingspartner in Leiden. Zowel met andere culturele instellingen, als met de universiteit, de gemeente en het bedrijfsleven wordt nauwe samenwerking gezocht om in het kader van citymarketing meer bezoekers naar Leiden te trekken. Met de Leidse musea als belangrijkste motief voor bezoekers om naar de stad te komen, is hier voor Museumgroep Leiden een belangrijke rol weggelegd.


Noot voor redacties
----------
Persinformatie (