Ingezonden persbericht


Innovatieve technologie maakt van NX10 high-end camera in broekzakformaat

Samsung onthult next generation camera NX10 op CES 2010

Delft, 4 januari 2010 ­ Samsung Electronics presenteert op de Consumer Electronics Show in Las Vegas voor het eerst de digitale camera NX10. Dit is een innovatieve camera in een slanke body die perfecte foto's maakt. Onder het motto 'delivering creativity without compromise' kun je onderweg zo creatief zijn als je zelf wilt, zonder dat de beeldkwaliteit daar onder leidt.

De NX10 heeft een snelle autofocus (AF), 14,6 megapixel APC formaat CMOS sensor en een uniek AMOLED-display van 3 inch. Hierop kun je zelfs in fel zonlicht de beelden goed bekijken. Ook kun je met de NX10 filmpjes in HD opnemen, zodat je een volledig verhaal kunt creëren. De Samsung NX10 is een klein, licht en ergonomisch ontworpen camera, die je elke dag bij je wilt hebben. Of je nu voor de kleur Noble Black of Titan Silver kiest.

Supersnelle autofocus
Met een van de snelste autofocus in zijn klasse, mis je geen moment met de Samsung NX10. Samsung's nieuwe DRIMe II Pro engine en het geavanceerde AF algoritme, zorgen voor een ultrasnelle autofocus met de grotere precisie van contrast autofocus. De compacte Samsung NX10 is in de kern een digitale spiegelreflexcamera. Hiervoor heeft Samsung met succes de APC formaat CMOS sensor geïntegreerd met een verwisselbare lens zonder spiegels. Zo is een slanke en lichtgewicht camera ontstaan, die je makkelijk meeneemt, waar je ook gaat.

Glashelder AMOLED-display
Samsung past de AMOLED-displays in steeds meer producten toe. De Samsung NX10 bevat een AMOLED-display van 3 inch. Op dit display verschijnen de beelden glashelder. Zelfs bij fel zonlicht of een schuine inkijkhoek zijn de foto's en films prima te bekijken. Daarbij hebben de AMOLED-displays een responseratio die 10.000 maal sneller is dan de conventionele LCD-displays, een veel lager energieverbruik en een hoger contrastratio.

'De Samsung NX10 markeert de start van een nieuwe generatie camera's,' zegt Mr. S.J. Park, CEO van de Samsung Digital Imaging Company. 'Uit onze onderzoeken van de afgelopen jaren blijkt dat wat de consument van zijn camera verlangt, verandert. Die veranderende behoeften zie je terug in de Samsung NX10. Want steeds meer mensen willen creatief zijn met hun camera. Zij willen hun camera gebruiken om een verhaal vertellen. Wij hebben daarom onze innovatieve kracht gebruikt om een camera te ontwerpen, waarmee mensen onderweg zo creatief kunnen zijn als zij zelf willen, zonder aan beeldkwaliteit in te boeten.'

Professionele foto's voor de amateurfotograaf
De Samsung NX10 bevat een scala aan intelligente features, die professionele foto's voor de amateurfotograaf binnen bereik brengt. Zo bevat de Samsung NX10 vele handmatige instellingsmogelijkheden, maar ook een Smart Auto functie die automatisch de juiste instelling kiest aan de hand van een analyse van de omgeving van de opname. Met de Smart Range functie kun je lichte en donkere gebieden in hetzelfde frame aangeven, terwijl het Supersonic Dust Reduction system ervoor zorgt dat vervelende stofdeeltjes van de beeldsensor wegblijven. De NX10 merkt zelfs op als je met je hoofd dichtbij de camera komt om door de viewfinder te kijken. Dan schakelt het AMOLED-display over op de standby-stand om energie te besparen.

De Samsung NX10 is vanaf april 2010 verkrijgbaar met de 18-55IS lenskit voor een verkoopadviesprijs van ¤ 649,- inclusief BTW.

Specificaties
()

Samsung Electronics
Samsung Electronics is wereldwijd marktleider op vele gebieden, variërend van monitoren en TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Als een van de snelst groeiende merken ter wereld behaalde Samsung Electronics in 2008 een totale omzet van US$ 96 miljard. Bij het bedrijf werken circa 164.600 mensen op 179 vestigingen in 61 landen in zeven onafhankelijk opererende business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Semiconductor en LCD. Samsung Electronics Benelux is met een omzet van meer dan ¤ 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux.

Met vijf designcentra over de hele wereld laat Samsung zien dat consumentenelektronica om meer dan technologie draait. Samsung laat zich inspireren door de lifestyles van consumenten. Voor meer informatie over Samsung Electronics Benelux kunt u bellen naar 0900-SAMSUNG (¤ 0,10 p/m) of www.samsung.com bezoeken.