Senternovem

05-01-2010 | Duurzame Biomassa Mondiaal scoort bovengemiddeld

Klanten geven Duurzame Biomassa Mondiaal gemiddeld een 7,7 voor de dienstverlening tijdens de eerste tender. Dat is 0,3 punten meer dan SenterNovem gemiddeld in 2008 kreeg. De website werd hoog gewaardeerd en vooral de helpdesk scoorde op klantvirendelijkheid goed met een 9,1. De laagste score was een 7,4 voor duidelijkheid als het ging om de subsidieaanvraag die als tijdrovend en complex werd ervaren.

Inmiddels zijn maatregelen genomen om de aanvraagprocedure te vereenvoudigen door aanpassingen op de website en aan diverse formulieren. Daarnaast zullen we de verschillen en overeenkomsten tussen diverse regelingen van SenterNovem op het gebied van duurzame energie in ontwikkelingslanden duidelijker communiceren. De regeling Duurzame Biomassa Mondiaal kreeg de meeste bekendheid via het informele circuit, via collega's en andere professionele contacten. De website werd vaak geraadpleegd en 50 procent van de respondenten stelde aanvullende vragen via de mail.

Veertig procent maakte gebruik van de mogelijkheid een Quick Scan in te vullen en die met een adviseur te bespreken als voorbereiding op de subsidieaanvraag. Deze dienst werd erg gewaardeerd (8,00). De vindbaarheid op de websites was een ander kritiekpunt. Een focusgroep van gebruikers zal worden ingeschakeld ter verbetering. In de loop van 2010 zullen de sites van SenterNovem worden aangepast. Het klanttevredenheidsonderzoek is uitgestuurd naar 366 adressen, die interesse hebben getoond in het Fonds Duurzame Biomassa Mondiaal . Eenenvijftig geadresseerden vulden de lijst in, 13.9 procent. De respons was vooral hoog bij diegenen die uiteindelijk een subsidieaanvraag indienden.
Contact

Reacties? Mail naar duurzamebiomassamondiaal@senternovem.nl Wijzigingsdatum | 05-01-2010