Ingezonden persbericht


onderzoek in opdracht van Incentive Europe wijst uit: Stijging interesse bij bedrijven voor
organiseren van evenementen 2010

Amsterdam, 5 januari 2010

De interesse bij bedrijven om in 2010 evenementen te organiseren is met bijna 25 procent gestegen in vergelijking met hiervoor in 2009. Dit blijkt uit een onderzoek in opdracht van internationaal opererend meeting- en incentive specialist Incentive Europe. Zo blijkt dat 50 procent van de ondervraagde bedrijven zeker een evenement gaat organiseren. Dit was vorig jaar nog maar 18 procent. In totaal 36 procent overweegt de organisatie van een evenement (maar wacht nog even af), in vergelijking tot 45 procent, vorig jaar. Slechts 14 procent zegt in 2010 geen evenement te gaan organiseren. Dat was een jaar eerder nog 37 procent.

De cijfers bewijzen volgens Rob den Hartog, Algemeen Directeur van Incentive Europe, dat de MICE markt duidelijk aantrekt. "Het zijn zeer positieve signalen. We zijn daar als bureau, maar ook als belangrijke speler in deze markt erg blij mee. De recessie lijkt zijn dieptepunt voorbij te zijn. Dat geeft hoop en vertrouwen."

Het onderzoek heeft plaatsgevonden onder 308 bedrijven. Uitgewerkte resultaten zijn op aanvraag beschikbaar.

Het opzetten van onderzoeken naar de werking van de MICE markt door Incentive Europe is één van de initiatieven die het bureau het komend jaar introduceert en die gericht zijn op het uitbouwen van Incentive Europe als speler op de MICE markt en op het nog meer positioneren van de MICE-markt bij partijen.

Incentive Europe is al meer dan 30 jaar voorloper in de organisatie van zakelijke evenementen, congressen, meetings en incentive reizen voor bedrijven in binnen- en buitenland. Vanuit eigen kantoren in Amsterdam, Barcelona, Beijing en Shenzhen worden uiteenlopende bedrijfsaangelegenheden tot in alle mogelijke puntjes in binnen- en buitenland zorgvuldig georganiseerd en uitgevoerd.




Ingezonden persbericht