Ingezonden persbericht


Persbericht

GVB:
Inzicht in klantcontacten en werkstromen dankzij Trinicom T5

Wilp, 06 januari 2009 -- Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, is door GVB - het openbaarvervoerbedrijf in Amsterdam - gevraagd haar Trinicom T5 te implementeren. GVB wil hiermee in eerste instantie inzicht krijgen in telefonische klantcontacten, maar daarnaast ook de back office werkstromen analyseren en verbeteren.

GVB is het openbaarvervoerbedrijf in Amsterdam. Dagelijks reizen ongeveer 800.000 mensen met tram, bus, metro en veren via een fijnmazig netwerk over weg, water en rails, zowel boven- als ondergronds. Zo'n groot aantal reizigers leidt ook tot een groot aantal vragen; GVB zet Trinicom T5 daarom in voor de afhandeling en analysering van telefonische contacten en back office werkstromen en wil Trinicom T5 in de toekomst tevens inzetten bij Tickets & Info.

De aanleiding voor GVB om de Trinicom software in te zetten was drieledig. Allereerst wilde het management meer inzicht in cijfers en key performance indicators (KPI's). De tweede reden kwam van de werkvloer: de medewerkers hadden behoefte aan een flexibeler, efficiënter en sneller systeem. De derde aanleiding om T5 in te voeren was het feit dat de TLS en de RET hetzelfde systeem al in gebruik hebben. Door T5 in te voeren, kan makkelijker informatie worden uitgewisseld.

GVB wil inzichtelijk hebben welke vragen klanten stellen of waar klachten over binnenkomen. Meer inzicht in de inhoud van de vragen en klachten leidt tot een verbetering van de aangeboden informatie. Ook zal de kwaliteit van de klantcontacten zelf verbeteren.

Volgens CEO Wilco Rietberg van Trinicom levert het project bij GVB het bewijs dat het implementeren van Trinicom T5 niet lang hoeft te duren. "Het systeem is een maand na de aftrap live gegaan. Dat was belangrijk, omdat GVB kort na die tijd belangrijker zaken aan het hoofd had dan IT management. Het gemak dat je de gebruikers verleent en de professionaliteit en servicegerichtheid die je uitstraalt met Trinicom T5 spelen een grote rol bij de keuze voor ons product. Het draait allemaal om het beter bereikbaar zijn voor het beantwoorden van vragen. Met Trinicom T5 kun je op dat vlak zowel via internet, e-mail als telefoon maximaal resultaat halen."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 - E-mail: marketing@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albumprinter, Arke, Cendris, Cheaptickets.nl, De Kindertelefoon, Rabobank, Telfort, Univé, Universiteit Utrecht en Vrij Uit. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.