Ingezonden persbericht


BENELUX

Persbericht

National Geographic Channel maakt recordgroei door in december 2009

Amsterdam, 6 januari 2010 ­ De afgelopen maand heeft National Geographic Channel een overweldigend groeipercentage behaald. In de doelgroep mannen 20-49 jaar steeg het marktaandeel in tijdvak 12.00 ­ 2.00 uur ten opzichte van de maand november met maar liefst 40 procent. Dit resulteerde in een marktaandeel van 1,6% (M 20-49). Bovendien zagen we in doelgroep 6+ een grote stijging van 26 procent en in de doelgroep AB1 20-49 een groei van 16 procent. Kijken we naar het gehele dagtijdvak, dan komt NGC uit op een marktaandeel van 2% (M 20-49). Nooit eerder is zo'n hoog marktaandeel bereikt, ruim 9,2 miljoen kijkers stemden in de maand december af op de zender.

Het succes is onder meer te danken aan de uitbreiding van de zendtijd. Sinds 1 december 2009 is National Geographic Channel 24 uur per dag te zien. Het nieuwe tijdvak 6.00 ­ 12.00 uur wordt gevuld met sterke reguliere programmering en programma's gericht op de jeugd. Van 6.00 ­ 9.00 uur is Nat Geo Junior te zien, een plezierig en veilig alternatief op het gebied van kindertelevisie voor de leeftijd van 8 tot 14 jaar.

Volgens Algemeen Directeur Raymond van der Vliet is de stijging in de kijkcijfers het prachtige resultaat van de nieuwe weg die National Geographic Channel als onderdeel van FOX Channels Benelux is ingeslagen.

Over National Geographic Channel
National Geographic Channels International is een bedrijfsonderneming van National Geographic Television (NGT) en FOX Entertainment Group. In de Benelux bestaan naast NGC nog twee additionele zenders: NGC HD en de digitale natuurzender Nat Geo Wild. Wereldwijd is NGC te ontvangen in meer dan 315 miljoen huishoudens in 166 landen en in 34 talen. Meer informatie: natgeotv.com.