Gemeente Alkmaar


Gemeente Alkmaar heeft `Antwoord' via haar website

Alkmaar, 7 januari 2010

---

Gemeente Alkmaar is op 4 januari van start gegaan met de campagne `Alkmaar heeft Antwoord©'. Doel is om inwoners van Alkmaar op de hoogte te stellen van informatie, producten en diensten die via het digitale loket op de gemeentelijke website beschikbaar zijn.

Gemeente Alkmaar breidt haar digitale dienstverlening uit. Steeds meer informatie, producten en diensten zijn via de website www.alkmaar.nl beschikbaar. Inwoners van Alkmaar kunnen vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week gemeentelijke zaken zelf regelen via de digitale weg. En dat zonder wachtrij. Kaarten voor theater De Vest, grofvuil melden, adreswijziging doorgeven, WOZ waarde opvragen of aangifte voor hondenbelasting? Zij kunnen dit direct digitaal opvragen en afhandelen. Voor veel zaken waarbij men persoonlijk naar de balie komt, kunnen zij via de website een afspraak maken.

Wat is Antwoord©?
Het concept Antwoord© is het plan van de overheid dat gemeenten het aanspreekpunt voor burgers en bedrijven zijn voor al hun vragen aan de overheid. Uiterlijk in 2015 moeten gemeenten antwoord geven op de meest gestelde vragen van burgers aan de overheid. Dit kunnen zeer uiteenlopende vragen zijn. Wanneer de gemeente een vraag niet kan beantwoorden, verwijst zij inwoners door naar de persoon of instantie die dat wel kan. Door alle overheidsinformatie op één punt te verzamelen, kunnen vragen gemakkelijker en sneller beantwoord worden. En de burger weet altijd waar hij terecht kan met vragen. Laatste wijziging: 07 januari 2010