Radboud Universiteit Nijmegen


Christine Liebrecht wint Customer Media Scriptie Award

Datum bericht: 7 januari 2010

Christine Liebrecht, oud-studente Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen, heeft kort voor kerst de eerste Customer Media Scriptie Award gewonnen voor haar scriptie Betrokken bladen.

Christine Liebrecht onderzocht in haar scriptie, waarop ze eind 2008 afstudeerde, in hoeverre een personeelsblad invloed heeft op de betrokkenheid van de medewerkers bij de organisatie waarvoor zij werken. Haar onderzoek toont aan dat een personeelsblad de betrokkenheid verhoogt, mits het gericht is op de medewerker en de afstand met de lezer klein is.

Volgens de jury is de relevantie van de scriptie Betrokken bladen voor de branche groot. Sterk punt van dit werkstuk is dat de onderzoeksopzet zeer omvangrijk is (N=500). De hoeveelheid magazines die zijn geanalyseerd is groot.

Liebrecht ontving de prijs, een cheque ter waarde van 1500 euro, op 22 december 2009.