Ingezonden persbericht


Gemeente Pijnacker-Nootdorp neemt WebNext Zaaksysteem van Inter Access in gebruik

Hilversum, Pijnacker, 7 januari 2010 - De Gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft het WebNext Zaaksysteem van Inter Access in gebruik genomen. Daarmee kunnen inwoners van de gemeente nu ook via elektronische weg met de gemeente communiceren en diensten afnemen. Het zaaksysteem van Inter Access voor gemeenten ondersteunt tevens het afhandelen van aanvragen via een Persoonlijke Internet Pagina (PIP) of via MijnOverheid.nl. Ook hebben burgers via deze voorzieningen 24 uur per dag inzicht in de status van hun aanvragen.

Het WebNext Zaaksysteem voorziet in een groot aantal voorgedefinieerde webformulieren en een transparante, interactieve afhandeling in de mid- en backoffice. Gemeenten kunnen hiermee vormgeven aan een multichannel benadering waarbij burgers met de gemeente communiceren via het kanaal van hun voorkeur. De ingebruikneming van de WebNext-oplossing betekent dat de inwoners van Pijnacker-Nootdorp beschikken over een digitaal loket waar ze bijvoorbeeld een uittreksel uit het bevolkingsregister kunnen bestellen of een binnengemeentelijke verhuizing kunnen doorgeven.

Het WebNext Zaaksysteem van Inter Access onderscheidt zich door zijn optimale integratiemogelijkheden met platformen van diverse andere leveranciers, zoals Seneca, Q-Matic, Centric, BCT met Corsa DMS en Corsa Case. Daarnaast is het mogelijk om het platform als hosted omgeving af te nemen. Daarbij verzorgt Inter Access het volledige beheer.

"Met de WebNext-oplossing zet Pijnacker-Nootdorp belangrijke nieuwe stappen op het gebied van interactieve, elektronische dienstverlening aan burgers. Wij hebben nu een solide basis gelegd van waaruit we in de toekomst steeds meer digitale diensten kunnen aanbieden", zegt Monique van Waardenberg, hoofd Publiekszaken van de Gemeente Pijnacker-Nootdorp.

"De keus van Pijnacker-Nootdorp onderstreept de kracht van onze oplossing, die nu al door meer dan 34 gemeenten in Nederland wordt ingezet om digitale dienstverlening te ondersteunen", zegt Han Dieperink, lid van de hoofddirectie van Inter Access. "Het grote succes van de WebNext-oplossing is voor ons dé stimulans om blijvend in dit platform te investeren."

###

Over Inter Access
Met ruim zevenhonderd medewerkers in vaste dienst en tweehonderd externe professionals in Nederland en Belgie is Inter Access al meer dan dertig jaar de IT-dienstverlener bij uitstek voor middelgrote en grotere organisaties in de publieke sector, handel, industrie en financiële dienstverlening. Inter Access biedt deze organisaties een totaalaanbod voor ontwerp, realisatie en beheer van hun applicaties en infrastructuur op basis van de nieuwe architectuurprincipes waarin flexibiliteit vooropstaat. Met kerncompetenties rond IBM, Microsoft, Oracle, SAP en open source-technologie wordt invulling gegeven aan de visie van Inter Access over de Enterprise 2.0-informatiearchitectuur waarin de kenniswerker centraal staat en de infrastructuur volledig is losgekoppeld van de toepassing. Hiervoor ontvangt Inter Access jaar na jaar prestigieuze innovatieprijzen. Voor de publieke sector is Inter Access een toonaangevende leverancier van innovatieve IT-oplossingen en -diensten voor e-government en Het Nieuwe Werken bij meer dan honderd gemeenten, provincies en diverse intergemeentelijke samenwerkingsverbanden. Inter Access is de IT-partner die deskundigheid en ervaring combineert met persoonlijke betrokkenheid en flexibiliteit. Zie verder www.interaccess.nl.