Persbericht

NAVTEQ tekent sponsorovereenkomst met Telefónica voor NAVTEQ Global LBS Challenge®

Telefónica keert voor derde keer terug als sponsor en gebruikt zijn kennis voor de nieuwe Zuid-Amerikaanse regio van de toonaangevende LBS ontwerpwedstrijd

Veldhoven - 7 januari, 2010 - NAVTEQ, de toonaangevende aanbieder van digitale kaarten, verkeer- en locatiegegevens voor ingebouwde, draagbare, draadloze en zakelijke oplossingen, heeft voor het derde achtereenvolgende jaar Telefónica op kunnen tekenen als sponsor voor de Global LBS Challenge. Telefónica is een regionale sponsor voor de regio's Europa, Midden Oosten & Afrika (EMEA), Noord- en Zuid-Amerika.

Telefónica is de toonaangevende mobiele operator voor Spaans sprekende landen. Door deze sponsoring moedigt het bedrijf wereldwijd ontwikkelaars aan die geïnteresseerd zijn in Spaans sprekende klanten om deel te nemen. Telefónica geeft de winnaars van de wedstrijd via zijn Movilforum Partner Program (http://www.movilforum.es) toegang tot technische resources en commerciële ondersteuning. Winnende bedrijven worden in contact gebracht met verschillende onderdelen van Telefónica die geïnteresseerd zijn in LBS-oplossingen. Telefónica is naast Spanje in 13 landen in Latijns Amerika aanwezig onder de naam Movistar en in vijf andere Europese landen als O2.

"NAVTEQ ziet de enorme kansen om ontwikkelaars in Zuid-Amerika te bereiken en een nieuwe weg in te slaan in die regio in 2010. We zijn verheugd dat Telefónica niet alleen terugkeert als sponsor van onze wedstrijd, maar ook de nieuwe regio Zuid-Amerika in de Global LBS Challenge ondersteunt. Hun kennis, ervaring en aanwezigheid in Latijns Amerika is erg aantrekkelijk voor deelnemers in die regio", zegt Marc Naddell, vice president, partner & development programs bij NAVTEQ. "De mogelijkheid voor ontwikkelaars om ondersteuning te krijgen van een mobiele operator bij het introduceren van hun location-aware applicaties aan een grote groep abonnees is belangrijk voor hun eerste stappen op de markt."

"De NAVTEQ Global LBS Challenge is een belangrijke innovatiebron op het gebied van LBS", zegt Isidoro Garzón Herrero, Head of Innovation bij Telefónica. "Door de Global LBS Challenge te sponsoren kan Telefónica de beste LBS-applicaties en talent over de hele wereld bereiken, omvatten en rekruteren voor zijn klanten en investeren in nieuwe zaken."

De jaarlijkse NAVTEQ Global LBS Challenge wordt begeleid door het NAVTEQ Network for Developers(TM) (NN4D) en richt zich op het stimuleren van innovatie in location-aware applicaties. Het is een wereldwijde wedstrijd in vijf verschillende regio's: EMEA, Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Pacifisch-Azië (APAC) en India. Het daagt applicatieontwikkelaars uit om nieuwe applicaties te bouwen die gebruik maken van dynamische positioneringtechnologie en NAVTEQ®-kaarten. Naast de wereldwijde prijzenpot met een recordhoogte van meer dan $10 miljoen USD die verdeeld wordt onder de overall winnaars, worden er ook 'Best of' awards vergeven in negen categorieën om bijzondere prestaties op specifieke gebieden te belonen.

Voor meer informatie over de wedstrijd van dit jaar, kijk op http://www.LBSChallenge.com. Registratie voor de regio Zuid-Amerika sluit op 12 februari 2010. Een afgeronde oplossing is bij registratie nog niet nodig. De finale beoordeling en de toekenning van de prijzen voor de EMEA-regio vindt plaats op 14 februari 2010 in Barcelona, Spanje. Voor Noord-Amerika is dat 30 maart in San Jose (CA), Verenigde Staten en voor Zuid-Amerika op 24 mei 2010 in Sao Paulo, Brazilië.