TNT Post, neckermann.com en Eperium lanceren webwinkel WE Fashion

11/01/2010 14:11

TNT Post

DEN HAAG - 11 JANUARI 2010 - Begin januari is de nieuwe online winkel van WE Fashion in gebruik genomen. TNT Post, neckermann.com en Eperium zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling en de exploitatie van de gehele operatie.

"In de modebranche willen veel partijen snel online verkopen om in te kunnen spelen op de veranderende behoefte van de klant," aldus Linda de Graaff, e-commerce director van WE. "Wij willen met onze nieuwe webwinkel toegevoegde waarde bieden voor onze klant. WE Fashion inspireert mensen om hun eigen stijl te creëren. Dat moet zo gemakkelijk mogelijk. Met de webwinkel willen wij dat klanten ook buiten openingstijden bij ons terecht kunnen. Daarom zijn we afgelopen zomer op zoek gegaan naar een gespecialiseerde partij die ons hierbij kon helpen. Met TNT Post bereikten we al snel overeenstemming om in samenwerking met neckermann.com en Eperium onze hele e-commerce keten op te zetten. In vier maanden tijd is de hele keten opgebouwd waarbij we in enkele dagen tijd al 1.000 orders hebben mogen ontvangen en daar zijn wij heel blij mee," aldus De Graaff.

Multidisciplinaire ondersteuning

Retailers hebben bij het online ondernemen behoefte aan professionele multidisciplinaire ondersteuning. In augustus vorig jaar sloegen de drie nieuwe partners daarom de handen ineen om in te spelen op deze behoefte. Onder regie van TNT Post nemen de drie bedrijven de volledige verantwoordelijkheid voor de keten over: van de bouw van de webshop, de betaalafhandeling en fulfilment tot de bezorging van de bestelde producten en de klantenservice. Op basis van de klantbehoefte worden de beste partners gekozen om de e-commerce keten op te zetten. De klant heeft daarnaast de beschikking over de E-Commerce Integrator van TNT Post. Hiermee verbindt TNT Post alle schakels in de e-commerce keten met elkaar, waardoor de klant in één oogopslag zijn hele online keten in beeld heeft.

Online 'dashboard'

"Het is een geruststellend idee als betrouwbare partijen onze e-commerce keten bewaken," aldus De Graaff. "Door het online 'dashboard' hebben wij snel inzicht in hoe bijvoorbeeld bestellingen lopen, maar ook welke producten het beste worden verkocht. Hierdoor kunnen wij ons volledig focussen op onze corebusiness, zoals het samenstellen van de online collectie en online marketing."

Het samenwerkingsverband tussen TNT Post, neckermann.com en Eperium zal zich de komende tijd vooral richten op retailers in de modesector met concrete e-commerceplannen in de Benelux. In de loop van 2010 zal het partnership zich richten op bedrijven in de rest van Europa.

Over TNT Post

TNT Post verwerkt dagelijks 16 miljoen poststukken (waarvan 400.000 pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van acquisities in Europa en Azië. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo'n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT Post over het derde kwartaal 2009 bedroeg 956 miljoen euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.

Over neckermann.com

Neckermann.com is één van de grootste e-commercebedrijven in Europa met dochterondernemingen in heel Europa en maakt deel uit van de Amerikaanse investeerdersgroep Sun Capital. Neckermann.com is de overkoepelende merknaam voor 22 online winkels in Nederland en België met een assortiment van meer dan tienduizenden artikelen in diverse productcategorieën. Neckermann.com is meer dan 40 jaar actief in Nederland en België. Iedere maand vinden 3,5 miljoen bezoeker hun weg naar de website. Het hoofdkantoor in Sint-Jansteen, Nederland, stuurt de vestigingen in Nederland (Hulst) en België (Temse) aan. Meer info: www.neckermann.com.

Over Eperium

Al ruim tien jaar stelt e-commerce specialist Eperium klanten in staat om maximale resultaten te boeken met e-commerce. Eperium adviseert over strategie en conversiemarketing, zorgt voor de technische implementatie en neemt projectmanagement uit handen. We gebruiken bewezen software van Intershop en Magento, waarop meerdere professionele webwinkels kunnen draaien. Dat doen we met 250 eigen medewerkers, vanuit onze vestigingen in Nederland (Muiden) en India (New-Delhi). Klanten zijn onder meer TomTom, De Telegraaf, BCC, Xerox, Toys XL, Protest Boardwear en Sanoma. Meer informatie vindt u op www.eperium.com





http://www.tnt.nl